Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkołach i przedszkolach niepublicznych
Od 1 września 2019 r., w myśl art. 177 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.), przedszkola i szkoły niepubliczne zobowiązane zostały do organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów na takich samych zasadach, jak placówki publiczne.
Dlatego przygotowaliśmy szkolenie, które zapozna nauczycieli z nowymi obowiązkami i zadaniami, m.in:
- sposobami dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb uczniów,
- metodami pracy z uczniem wymagającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- dokumentowaniem działań w tym obszarze.
Szkoła otrzyma również wzory niezbędnych dokumentów, które pomogą nauczycielom w skutecznym i zgodnym z prawem udzielaniu pomocy uczniom.
Adresaci szkolenia:
Nauczyciele, pedagodzy
Cele szkolenia:
- Poznanie nowych przepisów. a także możliwość aktualizacji i dostosowania dotychczasowych
- Określenie zadań i odpowiedzialności wszystkich pracowników
- Poznanie zasad właściwego dokumentowania pracy wychowawczej i pomocy pp.
- Zasady współpracy z rodzicami.
- Przygotowanie placówki na sytuacje problemowe
Uczestnicy:
- Poznają zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Przeanalizują dotychczasowe procedury
- Zaplanują sposoby dokumentowania pracy
- Wskażą możliwości współpracy z rodzicami uczniów oraz instytucjami
Program szkolenia:
- Podstawa prawna udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej – omówienie rozporządzeń MEN.
- Zadania wychowawcy i nauczycieli – rola wychowawcy i nauczycieli w procesie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpraca nauczycieli i specjalistów, procedura udzielania pomocy w szkole, indywidualizacja w trakcie bieżącej pracy, dostosowanie wymagań edukacyjnych, dokumentowanie pracy.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a ocenianie ucznia – wpływ udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej na ocenę szkolną.
- Współpraca z rodzicami – dokumentowanie.
Zamów szkolenie

Formularz
