Niedostosowanie społeczne. Jak pracować z uczniem, którego „nie da się wychować”
Dzieci i młodzież niedostosowana społecznie lub zagrożona takim niedostosowaniem są od zawsze uczestnikami życia społecznego każdego rodzaju szkoły. Ci młodzi ludzie są najszybciej i najlepiej rozpoznawanymi w szkołach.Źródłem takiego stanu rzeczy jest rodzaj ujawnianych przez nich zachowań oraz waga trudności, jakie przeżywają w związku z nimi nauczyciele i wychowawcy.Prawdopodobnie z tych też powodów są to dzieci najmniej lubiane przez innych, w tym także przez ich własną, szkolną grupę rówieśniczą. Wyzwanie, jakim jest praca z tą kategorią uczniów nierzadko rodzi uczucie bezsilności i odczucie przeżywanej przez kadrę pedagogiczną porażki zawodowej. Podczas szkolenia podejmiemy próbę przyjrzenia się temu zjawisku i stworzenia adekwatnej i skutecznej strategii postępowania.
- Kiedy mówimy o przystosowaniu i nieprzystosowaniu społecznym – problemy definicyjne
- Charakterystyka dziecka niedostosowanego społecznie – jak diagnozować
- Niedostosowanie społeczne rozumiane jako stan i proces – stadia i typy wykolejenia społecznego
- Strategie postępowania z dziećmi nieprzystosowanymi lub zagrożonymi nieprzystosowaniem społecznym – konstruowanie własnych w odniesieniu do konkretnych przypadków
Zamów szkolenie

Formularz
