Konstruowanie i ewaluacja programu wychowawczo-profilaktycznego zgodnego z nowoczesnymi koncepcjami, potrzebami placówki i oraz aktualnym stanem prawnym
Szkolny zestaw programów nauczania oraz program wychowawczo-profilaktyczny szkoły tworzą spójną całość i muszą uwzględniać wszystkie wymagania opisane w podstawie programowej. Program wychowawczo-profilaktyczny tworzony jest po to, aby wspomagać rozwój indywidualny ucznia, zgodnie z jego możliwościami, kształtować aprobowane społecznie zachowania, korygować te zachowania, które wymagają poprawy i zapobiegać/ likwidować zagrożenia. (za Z. Gaś) Dobrze skonstruowany, a następnie realizowany program wychowawczo – profilaktyczny powinien skutkować obniżeniem stopnia nasilenia negatywnych zachowań uczniów na terenie szkoły, a także poza nią.
Po szkoleniu uczestnicy:
• Znając podstawy prawne regulujące tworzenie programu wychowawczo – profilaktycznego, będą potrafili zdiagnozować środowisko wychowawcze i rozpoznać potencjalne zagrożenia.
• Będą potrafili skonstruować program wychowawczo – profilaktyczny współpracując ze wszystkimi podmiotami życia szkolnego na rzecz wychowania i profilaktyki.
UCZESTNICY SZKOLENIA OTRZYMAJĄ PRZYKŁADOWE: ANKIETY, ANALIZĘ DIAGNOZY ORAZ PROGRAM WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNY UWZGLĘDNIAJĄCY WSZYSTKIE CZTERY ASPEKTY ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH TJ.: WSPOMAGANIE, KORYGOWANIE, KSZTAŁTOWANIE I ZAPOBIEGANIE.
Zamów szkolenie

Formularz
