fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Komunikacja alternatywna i wspomagająca w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi

Komunikacja jest jedną z podstawowych umiejętności w jakie powinna wyposażyć szkoła. Zadanie to jest szczególnie trudne, gdy pracujemy z uczniami niepełnosprawnymi, u których porozumiewanie się  jest ograniczone. Stosowanie ACC na różnych poziomach, dostosowanych do indywidualnych możliwości ucznia może być jedyną szansą na zrozumienie i  adekwatne wsparcie ucznia.

  1. Słyszysz, rozumiesz, mówisz – diagnoza poziomu komunikacyjnego ucznia niepełnosprawnego
  2. Komunikacja alternatywna czy wspomagajaca? Zasady stosowania w zależności od zaburzenia.
  3. Sposoby, metody i środki – przykłady i dobre praktyki w zakresie ACC
  • Blissymbolics – system alternatywnej komunikacji Blissa
  • System Piktogram
  • MÓWik
  •  System obrazkowy ALADIN (komputerowy słownik komunikacyjny)
  • Mima iPantomima
  • System symboli jednoznacznych (użycie przedmiotów)
  • SCLERA
  1. Tworzenie różnorodnych kombinacji ułatwiających przekazywanie informacji – symbol, obraz, piktogram

 

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.