Tak to robią skuteczni nauczyciele, a Ty jak? Siedem prostych sposobów na skuteczne prowadzenie zajęć

O szkoleniu
Jeżeli podczas obserwacji lekcji myślimy: Czy ten nauczyciel nie widzi, że dzieci na lekcji się nudzą? Odpowiedź brzmi: NIE. Gdyby mógł sam zidentyfikować problem, dzisiejsza lekcja wyglądałaby inaczej – nikt nie chce być nudny. Nauczyciele prowadzą lekcje najlepiej jak potrafią, jeżeli im nie wychodzi, to znaczy, że potrzebują pomocy!
Nikt od razu nie rodzi się najlepszy i żaden z nauczycieli nie był najskuteczniejszy, gdy prowadził swoją pierwszą lekcję. Dlaczego zatem są dzisiaj skutecznymi nauczycielami? Bo poznali siedem prostych sekretów dobrze poprowadzonych zajęć! Te siedem sekretów może odmienić i Twoje nauczycielskie życie – spróbuj je poznać, zapamiętać i wdrożyć.
Proponowane szkolenie zaczyna się od ustalenia, jak powinna wyglądać udana lekcja? Jakie strategie na zajęciach stosują najlepsi nauczyciele, jak je wdrażają i jakich metod używają, by zachęcić uczniów do aktywności? Daje to możliwość do wypracowania własnych koncepcji i sprawdzenia ich w czasie dyskusji z innymi, a także w czasie obserwacji fragmentów nagranych zajęć. Jaki cel przyświecał mi w czasie tworzenia programu spotkania – ujawnienie sekretów skutecznych zajęć tym wszystkim, którzy mają każdego dnia wpływ na życie ucznia. Kluczem dobrego nauczania jest dobry nauczyciel i dobra lekcja. I nie będzie tu żadnych nowych technik i przełomowych innowacji – to siedem prostych zasad, bez których lekcja staje się nudnym, nieprzydatnym przeżyciem i stratą czasu dla ucznia.
Proponowany program szkolenia
- Model lekcji w wymaganiach państwa
- Wyniki badań związane z procesami uczenia się
- Badanie J.Hattiego.
- Badania H. Dumont
- Badania przedstawione w pozycji F.J. Marzano
- Sekrety nauczycieli praktyków
- Sekret dobrego planowania – formułowanie celów i kryteriów, zasada 5×5 w planowaniu
- Sekret dobrego zarządzania – zasady i procedury, dyscyplinowanie zapobiegawcze i reagujące
- Sekret skutecznego nauczania – nauczanie w odniesieniu do prawdziwego życia, aktywność ucznia, zaciekawienie tematem, gwarancja sukcesu dla każdego ucznia
- Sekret nastawienia
- Sekret profesjonalizmu
- Sekret motywowania i inspirowania, model motywowania Kellera
- Wypracowanie modelu lekcji
- Wymagania wobec uczniów po zakończonych zajęciach
- Informacja zwrotna
- Wzajemne uczenie się
- Strategie metapoznawcze
- Metody i formy pracy na zajęciach
- Planowanie scenariusza zajęć z wykorzystaniem wypracowanego modelu lekcji
- Scenariusz zajęć
- Strategie efektywnego nauczania
- Obserwacja fragmentów nagranych zajęć i wspólna analiza nagrań
- Obserwacja
- Dyspozycje do obserwacji, fakty i interpretacja faktów w obserwacji
- Poprawne zapisy w obserwacji
Dlaczego warto?
-
Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
-
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
-
Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
-
Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
-
Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami