O szkoleniu

Jeżeli podczas obserwacji lekcji myślimy: Czy ten nauczyciel nie widzi, że dzieci na lekcji się nudzą? Odpowiedź brzmi: NIE. Gdyby mógł sam zidentyfikować problem, dzisiejsza lekcja wyglądałaby inaczej – nikt nie chce być nudny. Nauczyciele prowadzą lekcje najlepiej jak potrafią, jeżeli im nie wychodzi, to znaczy, że potrzebują pomocy!

Nikt od razu nie rodzi się najlepszy i żaden z nauczycieli nie był najskuteczniejszy, gdy prowadził swoją pierwszą lekcję. Dlaczego zatem są dzisiaj skutecznymi nauczycielami? Bo poznali siedem prostych sekretów dobrze poprowadzonych zajęć! Te siedem sekretów może odmienić i Twoje nauczycielskie życie – spróbuj je poznać, zapamiętać i wdrożyć.

Proponowane szkolenie zaczyna się od ustalenia, jak powinna wyglądać udana lekcja? Jakie strategie na zajęciach stosują najlepsi nauczyciele, jak je wdrażają i jakich metod używają, by zachęcić uczniów do aktywności? Daje to możliwość do wypracowania własnych koncepcji i sprawdzenia ich w czasie dyskusji z innymi, a także w czasie obserwacji fragmentów nagranych zajęć. Jaki cel przyświecał mi w czasie tworzenia programu spotkania – ujawnienie sekretów skutecznych zajęć tym wszystkim, którzy mają każdego dnia wpływ na życie ucznia. Kluczem dobrego nauczania jest dobry nauczyciel i dobra lekcja. I nie będzie tu żadnych nowych technik i przełomowych innowacji –  to siedem prostych zasad, bez których lekcja staje się nudnym, nieprzydatnym przeżyciem i stratą czasu dla ucznia.

Proponowany program szkolenia

  1. Model lekcji w wymaganiach państwa
  2. Wyniki badań związane z procesami uczenia się
    • Badanie J.Hattiego.
    • Badania H. Dumont
    • Badania przedstawione w pozycji F.J. Marzano
  3. Sekrety nauczycieli praktyków
    • Sekret dobrego planowania – formułowanie celów i kryteriów, zasada 5×5 w planowaniu
    • Sekret dobrego zarządzania – zasady i procedury, dyscyplinowanie zapobiegawcze i reagujące
    • Sekret skutecznego nauczania – nauczanie w odniesieniu do prawdziwego życia, aktywność ucznia, zaciekawienie tematem, gwarancja sukcesu dla każdego ucznia
    • Sekret nastawienia
    • Sekret profesjonalizmu
    • Sekret motywowania i inspirowania, model motywowania Kellera
  4. Wypracowanie modelu lekcji
    • Wymagania wobec uczniów po zakończonych zajęciach
    • Informacja zwrotna
    • Wzajemne uczenie się
    • Strategie metapoznawcze
    • Metody i formy pracy na zajęciach
  5. Planowanie scenariusza zajęć z wykorzystaniem wypracowanego modelu lekcji
    • Scenariusz zajęć
    • Strategie efektywnego nauczania
  6. Obserwacja fragmentów nagranych zajęć i wspólna analiza nagrań
    • Obserwacja
    • Dyspozycje do obserwacji, fakty i interpretacja faktów w obserwacji
    • Poprawne zapisy w obserwacji

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Dydaktyka i metodyka

    Tak to robią skuteczni nauczyciele, a Ty jak? Siedem prostych sposobów na skuteczne prowadzenie zajęć

    O szkoleniu

    Jeżeli podczas obserwacji lekcji myślimy: Czy ten nauczyciel nie widzi, że dzieci na lekcji się nudzą? Odpowiedź brzmi: NIE. Gdyby mógł sam zidentyfikować problem, dzisiejsza lekcja wyglądałaby inaczej – nikt nie chce być nudny. Nauczyciele prowadzą lekcje najlepiej jak potrafią, jeżeli im nie wychodzi, to znaczy, że potrzebują pomocy!

    Nikt od razu nie rodzi się najlepszy i żaden z nauczycieli nie był najskuteczniejszy, gdy prowadził swoją pierwszą lekcję. Dlaczego zatem są dzisiaj skutecznymi nauczycielami? Bo poznali siedem prostych sekretów dobrze poprowadzonych zajęć! Te siedem sekretów może odmienić i Twoje nauczycielskie życie – spróbuj je poznać, zapamiętać i wdrożyć.

    Proponowane szkolenie zaczyna się od ustalenia, jak powinna wyglądać udana lekcja? Jakie strategie na zajęciach stosują najlepsi nauczyciele, jak je wdrażają i jakich metod używają, by zachęcić uczniów do aktywności? Daje to możliwość do wypracowania własnych koncepcji i sprawdzenia ich w czasie dyskusji z innymi, a także w czasie obserwacji fragmentów nagranych zajęć. Jaki cel przyświecał mi w czasie tworzenia programu spotkania – ujawnienie sekretów skutecznych zajęć tym wszystkim, którzy mają każdego dnia wpływ na życie ucznia. Kluczem dobrego nauczania jest dobry nauczyciel i dobra lekcja. I nie będzie tu żadnych nowych technik i przełomowych innowacji –  to siedem prostych zasad, bez których lekcja staje się nudnym, nieprzydatnym przeżyciem i stratą czasu dla ucznia.

    Proponowany program szkolenia

    1. Model lekcji w wymaganiach państwa
    2. Wyniki badań związane z procesami uczenia się
      • Badanie J.Hattiego.
      • Badania H. Dumont
      • Badania przedstawione w pozycji F.J. Marzano
    3. Sekrety nauczycieli praktyków
      • Sekret dobrego planowania – formułowanie celów i kryteriów, zasada 5×5 w planowaniu
      • Sekret dobrego zarządzania – zasady i procedury, dyscyplinowanie zapobiegawcze i reagujące
      • Sekret skutecznego nauczania – nauczanie w odniesieniu do prawdziwego życia, aktywność ucznia, zaciekawienie tematem, gwarancja sukcesu dla każdego ucznia
      • Sekret nastawienia
      • Sekret profesjonalizmu
      • Sekret motywowania i inspirowania, model motywowania Kellera
    4. Wypracowanie modelu lekcji
      • Wymagania wobec uczniów po zakończonych zajęciach
      • Informacja zwrotna
      • Wzajemne uczenie się
      • Strategie metapoznawcze
      • Metody i formy pracy na zajęciach
    5. Planowanie scenariusza zajęć z wykorzystaniem wypracowanego modelu lekcji
      • Scenariusz zajęć
      • Strategie efektywnego nauczania
    6. Obserwacja fragmentów nagranych zajęć i wspólna analiza nagrań
      • Obserwacja
      • Dyspozycje do obserwacji, fakty i interpretacja faktów w obserwacji
      • Poprawne zapisy w obserwacji

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Dydaktyka i metodyka Tak to robią skuteczni nauczyciele, a Ty jak? Siedem prostych sposobów na skuteczne prowadzenie zajęć
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z