O szkoleniu

Od kwietnia obowiązują nowe przepisy dotyczące prac domowych w szkołach podstawowych. Dzięki temu uczniowie i uczennice mają zyskać więcej czasu na przygotowanie się do lekcji, rozwijanie zainteresowań, aktywność fizyczną i odpoczynek. Zatem nie zadajemy, ale czy wszystkich? Jaki będzie wpływ tych regulacji na proces uczenia?

Zadaniem nauczyciela jest takie gospodarowanie czasem na lekcji, by uczeń opanowywał podstawowe umiejętności i zdobywał wiedzę w trakcie zajęć edukacyjnych. To nie jest łatwe zadanie – czy potrafimy tak zorganizować skuteczne uczenie w rzeczywistości szkolnej, żeby nie zadawać prac domowych? Jak to zrobić? Jak przekonać rodziców, że to słuszna decyzja? Jak zachęcić uczniów do działań w zakresie własnego rozwoju i na rzecz systematycznej pracy, nie mając do dyspozycji stopni?

Proponowany program szkolenia

  1. Regulacje prawne i wyniki badań, dotyczące odrabiania prac domowych
    • Jak rozumieć zapisy prawa dotyczące oceniania?
    • Co dla procesów uczenia wynika z ograniczenia zadawania prac domowych?
    • Wyjaśnienie pojęć używanych w rozporządzeniu, w tym jak rozumieć prace domowe praktyczno-techniczne
  2. Rola i rodzaje prac domowych w procesie uczenia
    • Prace domowe pisemne i ustne
    • Prace domowe teoretyczne, praktyczne i praktyczno-techniczne
    • Prace domowe usprawniające motorykę małą w klasach I-III
  3. Rozwiązania praktyczne dotyczące zastosowania przepisów prawa związanych z pracą domową
    • Przykładowe prace domowe i sposoby ich oceniania w klasach I-III i IV-VIII
    • Skuteczna informacja zwrotna – cechy i rodzaje informacji zwrotnej
  4. Organizacja procesów uczenia bez pracy domowej
    • Złote zasady efektywnego procesu nauczania i uczenia się – na podstawie biuletynów MEN (przygotowanych przez IBE)
    • Proces uczenia z pracą domową i bez pracy domowej
    • Jakie etapy procesu gwarantować na zajęciach lekcyjnych, by uczenie bez obowiązkowych prac domowych było skuteczne?
    • Co w zamian za prace domowe w klasach I-III
    • Jakie prace domowe zadawać w klasach IV-VIII ?
    • Jak oceniać prace domowe w klasach młodszych i starszych?
    • Jak włączyć uczniów i rodziców do organizacji procesów uczenia się bez obowiązkowych prac domowych?
  5. Rola nauczyciela uczącego, nauczyciela świetlicy szkolnej, rodzica i ucznia

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Dydaktyka i metodyka

    Szkoła bez prac domowych – regulacje prawne i praktyczne wskazówki

    O szkoleniu

    Od kwietnia obowiązują nowe przepisy dotyczące prac domowych w szkołach podstawowych. Dzięki temu uczniowie i uczennice mają zyskać więcej czasu na przygotowanie się do lekcji, rozwijanie zainteresowań, aktywność fizyczną i odpoczynek. Zatem nie zadajemy, ale czy wszystkich? Jaki będzie wpływ tych regulacji na proces uczenia?

    Zadaniem nauczyciela jest takie gospodarowanie czasem na lekcji, by uczeń opanowywał podstawowe umiejętności i zdobywał wiedzę w trakcie zajęć edukacyjnych. To nie jest łatwe zadanie – czy potrafimy tak zorganizować skuteczne uczenie w rzeczywistości szkolnej, żeby nie zadawać prac domowych? Jak to zrobić? Jak przekonać rodziców, że to słuszna decyzja? Jak zachęcić uczniów do działań w zakresie własnego rozwoju i na rzecz systematycznej pracy, nie mając do dyspozycji stopni?

    Proponowany program szkolenia

    1. Regulacje prawne i wyniki badań, dotyczące odrabiania prac domowych
      • Jak rozumieć zapisy prawa dotyczące oceniania?
      • Co dla procesów uczenia wynika z ograniczenia zadawania prac domowych?
      • Wyjaśnienie pojęć używanych w rozporządzeniu, w tym jak rozumieć prace domowe praktyczno-techniczne
    2. Rola i rodzaje prac domowych w procesie uczenia
      • Prace domowe pisemne i ustne
      • Prace domowe teoretyczne, praktyczne i praktyczno-techniczne
      • Prace domowe usprawniające motorykę małą w klasach I-III
    3. Rozwiązania praktyczne dotyczące zastosowania przepisów prawa związanych z pracą domową
      • Przykładowe prace domowe i sposoby ich oceniania w klasach I-III i IV-VIII
      • Skuteczna informacja zwrotna – cechy i rodzaje informacji zwrotnej
    4. Organizacja procesów uczenia bez pracy domowej
      • Złote zasady efektywnego procesu nauczania i uczenia się – na podstawie biuletynów MEN (przygotowanych przez IBE)
      • Proces uczenia z pracą domową i bez pracy domowej
      • Jakie etapy procesu gwarantować na zajęciach lekcyjnych, by uczenie bez obowiązkowych prac domowych było skuteczne?
      • Co w zamian za prace domowe w klasach I-III
      • Jakie prace domowe zadawać w klasach IV-VIII ?
      • Jak oceniać prace domowe w klasach młodszych i starszych?
      • Jak włączyć uczniów i rodziców do organizacji procesów uczenia się bez obowiązkowych prac domowych?
    5. Rola nauczyciela uczącego, nauczyciela świetlicy szkolnej, rodzica i ucznia

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Dydaktyka i metodyka Szkoła bez prac domowych – regulacje prawne i praktyczne wskazówki
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z