fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

“Cyfrowy smoczek” – czyli o roli urządzeń i treści cyfrowych w życiu dzieci w wieku przedszkolnym

Coraz młodsze dzieci mają kontakt z urządzeniami elektronicznymi, korzystając z nich za pozwoleniem, a wręcz za namową dorosłych. Korzystają często bez kontroli, stykając się niejednokrotnie z treściami zupełnie dla nich nieprzeznaczonymi.

Wiedza dorosłych jest w tym względzie niewielka, a jeśli już nawet jest, często bywa lekceważona. Dorośli nie wiedzą jak funkcjonują te media, jaki mają wpływ na rozwój małych dzieci, jakich zmian dokonują w mózgu i w funkcjonowaniu dziecka.

Adresaci:

  • nauczyciele placówek edukacyjnych
  • pedagodzy
  • Rady Pedagogiczne/Rady Rodziców
  • wychowawcy
  • osoby pracujące z dziećmi
  • rodzice/opiekunowie najmłodszych dzieci

Cele szkolenia:

  1. Rozszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania mózgu człowieka w okresie rozwojowym.
  2. Identyfikacja zagrożeń wynikających z niewłaściwego, a w szczególności: nadmiernego, zbyt wczesnego, niekontrolowanego, korzystania z urządzeń i mediów elektronicznych.
  3. Przedstawienie skutecznych sposobów rozpoznawania i zapobiegania uzależnieniom w tym zakresie.

Uczestnicy:

  1. Dowiedzą się jak funkcjonuje mózg dziecka?
  2. Poznają zagrożenia dla rozwoju dziecka nadużywającego sprzętów elektronicznych.
  3. Poznają wady i zalety „elektronicznego smoczka”.
  4. Dowiedzą się czym jest fonoholizm?
  5. Zrozumieją istotę uzależnień.
  6. Dowiedzą się jak rozpoznać wroga- czyli odkryją, że to nie media cyfrowe są złe, ale ich niewłaściwe używanie.

Program szkolenia:

  1. Jak działa mózg dziecka, co jest istotą rozwoju (poznawczego, emocjonalnego, zmysłowego) człowieka
  2. Przekrojowa oferta dostępna w telefonach/tabletach/smartfonach.
  3. Procesem uzależnienia od urządzeń i zawartych w nich treści.
  4. Paleta argumentów i wzmocnień, pomagających w rozmowie z dzieckiem i innymi dorosłymi.
  5. Wyniki najnowszych badań, dotyczących zaangażowania dzieci w użytkowanie elektroniki.

Prowadzący: Dorota Zawadzka

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończone podyplomowe studia z literatury dla dzieci i młodzieży na Uniwersytecie Warszawskim oraz z psychodietetyki na SWPS. Wykładowczyni w katedrze psychologii rozwoju, a następnie psychologii wychowawczej na UW i w SPWS (w latach 1990-2008). Autorka poradników dla rodziców, w tym nagrodzonego nagrodą Teofrasta w 2010 „Moje Dziecko t. II – Jak mądrze kochać i wychowywać dziecko w wieku szkolnym”. Autorka, współautorka i prowadząca poradnikowych programów telewizyjnych dla rodziców.  Czynnie wspierała kampanie społeczne „Bicie jest głupie”, „Kocham nie biję” „Kocham reaguję”. Od 2000 roku współpracuje z Komitetem Ochrony Praw Dziecka. Ambasador akcji Cała Polska czyta dzieciom. W latach 2010-2018 roku społeczny doradca Rzecznika Praw Dziecka.  Kawaler Orderu Uśmiechu i członkini Międzynarodowej Kapituły Orderu Uśmiechu. Prowadzi wykłady, warsztaty oraz szkolenia dla wielu grup zawodowych (m. in. nauczycieli, lekarzy, pracowników socjalnych).

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.