O szkoleniu

W szkole jest mnóstwo tzw. „zdolnych leni” czy „inteligentnych lawirantów”. Mogą stanowić nawet do 50% populacji dzieci zdolnych. Wiemy, że wysokie uzdolnienia nie są gwarancją osiągania wysokich wyników w nauce. U uczniów zdolnych trudności edukacyjne często spowodowane są przez tzw. syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych (SNOS), czyli rozbieżność pomiędzy posiadanym potencjałem, a faktycznymi osiągnięciami. Zarówno nauczyciele jak i rodzice załamują ręce, bo określenie „on (ona) nie chce się uczyć, a ma takie możliwości…” na stałe weszło do repertuaru słów, dotyczących takich uczniów. Jakie są przyczyny tego zjawiska i w jaki sposób można sobie z nim poradzić? Podczas zajęć poszukamy odpowiedzi na te pytania.

Proponowany program szkolenia

  1. SNOS – czym jest i kogo dotyczy?
    • Wysokie uzdolnienia a osiągnięcia w nauce
    • „Zdolny leń” czy „inteligentny lawirant”?
    • Charakterystyka ucznia ze SNOS
  2. Konformiści czy manipulanci? Przyczyny syndromu: osobowość, dom, szkoła
    • Jakim typem nauczyciela jesteś (wg S. Rimm)?
    • Autorefleksja
    • Przyczyny SNOS tkwiące w osobowości dziecka
    • Przyczyny tkwiące w domu, stylach wychowawczych rodziców
  3. Diagnoza intuicyjna nie wystarcza. Efekt Pigmaliona czy brak wiary w możliwości?
    • Czy znasz „kod dostępu”?
    • Uczeń z syndromem – nowe metody pracy
    • Przegląd przydatnych metod pracy dydaktyczno-wychowawczej
  4. Co może zrobić szkoła i nauczyciele – jak zapobiegać wystąpieniu SNOS?
    • Aktywny wykład – czynniki chroniące
    • Zanim pojawi się problem
    • Autorefleksja – jakie zachowania nauczyciela sprzyjają nawiązaniu relacji z uczniem z SNOS?
  5. Wsparcie i udzielanie pomocy uczniowi z SNOS. Jak pomóc, a nie utrwalać braku chęci do nauki i własnego rozwoju?
    • Przykłady dobrych praktyk – analiza przypadku
    • Bank motywatorów, czyli jak skutecznie motywować do nauki?
    • Czy nauczyciele muszą doskonalić swoje kompetencje psychospołeczne i dlaczego to takie ważne?

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

    SNOS – Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych, czyli jak pracować ze „zdolnym leniem”?

    O szkoleniu

    W szkole jest mnóstwo tzw. „zdolnych leni” czy „inteligentnych lawirantów”. Mogą stanowić nawet do 50% populacji dzieci zdolnych. Wiemy, że wysokie uzdolnienia nie są gwarancją osiągania wysokich wyników w nauce. U uczniów zdolnych trudności edukacyjne często spowodowane są przez tzw. syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych (SNOS), czyli rozbieżność pomiędzy posiadanym potencjałem, a faktycznymi osiągnięciami. Zarówno nauczyciele jak i rodzice załamują ręce, bo określenie „on (ona) nie chce się uczyć, a ma takie możliwości…” na stałe weszło do repertuaru słów, dotyczących takich uczniów. Jakie są przyczyny tego zjawiska i w jaki sposób można sobie z nim poradzić? Podczas zajęć poszukamy odpowiedzi na te pytania.

    Proponowany program szkolenia

    1. SNOS – czym jest i kogo dotyczy?
      • Wysokie uzdolnienia a osiągnięcia w nauce
      • „Zdolny leń” czy „inteligentny lawirant”?
      • Charakterystyka ucznia ze SNOS
    2. Konformiści czy manipulanci? Przyczyny syndromu: osobowość, dom, szkoła
      • Jakim typem nauczyciela jesteś (wg S. Rimm)?
      • Autorefleksja
      • Przyczyny SNOS tkwiące w osobowości dziecka
      • Przyczyny tkwiące w domu, stylach wychowawczych rodziców
    3. Diagnoza intuicyjna nie wystarcza. Efekt Pigmaliona czy brak wiary w możliwości?
      • Czy znasz „kod dostępu”?
      • Uczeń z syndromem – nowe metody pracy
      • Przegląd przydatnych metod pracy dydaktyczno-wychowawczej
    4. Co może zrobić szkoła i nauczyciele – jak zapobiegać wystąpieniu SNOS?
      • Aktywny wykład – czynniki chroniące
      • Zanim pojawi się problem
      • Autorefleksja – jakie zachowania nauczyciela sprzyjają nawiązaniu relacji z uczniem z SNOS?
    5. Wsparcie i udzielanie pomocy uczniowi z SNOS. Jak pomóc, a nie utrwalać braku chęci do nauki i własnego rozwoju?
      • Przykłady dobrych praktyk – analiza przypadku
      • Bank motywatorów, czyli jak skutecznie motywować do nauki?
      • Czy nauczyciele muszą doskonalić swoje kompetencje psychospołeczne i dlaczego to takie ważne?

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Pomoc psychologiczno-pedagogiczna SNOS – Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych, czyli jak pracować ze „zdolnym leniem”?
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z