fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Etykieta w placówce oświatowej

Współcześnie ubiór nie tylko zdobi człowieka, ale także bardzo wyraźnie określa jego miejsce w społeczeństwie. Chcąc nie chcąc oceniamy się po tym, jak wyglądamy, gdyż efekt pierwszego wrażenia odgrywa ogromne znaczenie. Te zaledwie kilkanaście sekund, w trakcie których obserwujemy drugą osobę, może wpłynąć na nawiązanie lub nie wzajemnych relacji.

Podczas szkolenia chcemy uświadomić gronu pedagogicznemu, że ich wygląd i zachowanie wpływa na postrzeganie kompetencji i wizerunku placówki oświatowej, którą reprezentują oraz przekonać Ich, że wygląd nauczyciela – nie tylko podczas lekcji – jest niezwykle istotnym elementem komunikacji pozawerbalnej.

Proponowany program: (zagadnienia są do wyboru)

Wstęp

  • Etykieta  w pracy, czy warto?
  • Rola savoir-vivre we  współczesnych realiach społecznych

Etykieta ubioru w placówce oświatowej

  • Wizerunek nauczyciela: czym jest? Dlaczego jest ważny?
  • Jakie są rodzaje strojów biznesowych?
  • Definicja elegancji.

Rola pierwszego wrażenia w kontaktach międzyludzkich

  • Pierwsze wrażenie, a budowanie własnego wizerunku i wizerunku placówki oświatowej w kontaktach z uczniami i rodzicami

Wzory stylu wśród postaci publicznych (dobre i złe przykłady)

  • faux-pas – omówienie zasad dress code’u ze wszelkimi drażliwymi kwestiami
  • dla pań: dekolty, rajstopy, klapki, manicure, depilacja, fryzura
  • dla panów: kolory skarpet, krótki rękaw, krawaty, wypchane gadżetami kieszenie, długość spodni, rękawów

Zasady profesjonalnego wizerunku nauczyciela:

  • strój mniej formalny i na eleganckie okazje

– dla pań: prawidłowe fasony marynarek, żakietów, spódnic; długości spódnic, kształty kołnierzyków/dekoltów;

– dla panów: omówienie prawidłowych fasonów marynarek, spodni; dobór fasonu garnituru, prawidłowa długość marynarek, spodni; dobór kształtu kołnierzyka do kształtu twarzy, odpowiedni węzeł krawata

  • biżuteria, apaszki, obuwie, pończochy, fryzura, makijaż omówione na prawidłowych  i nieprawidłowych przykładach,
  • rodzaj obuwia, skarpety, krawaty (prawidłowo i nieprawidłowo)

Kultura dnia codziennego

  • zasady właściwego powitania, przedstawianie siebie i innych osób
  • typy uścisków dłoni i ich znaczenie: sposoby witania, podawania ręki
  • precedencja – odmienność hierarchii towarzyskiej i biznesowej w odniesieniu do elementów powitania (powitanie  słowne, ukłon, podanie dłoni) i przedstawiania
  • przejście na „Ty”,  a niezręczne sytuacje
  • formy grzecznościowe „Pan”, „Pani”
  • tytułowanie w pracy
  • cmok nonsens

Kultura słowa

  • potęga jasnego komunikatu – język prosty, nie prostacki
  • korespondencja pisemna – netykieta – służbowa korespondencja e-mailowa; zwroty grzecznościowe używane w korespondencji

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.