Powszechnie wiadomo, że dobre funkcjonowanie w systemie edukacji i pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zależne jest w równej mierze od kompetencji i zaangażowania poszczególnych jej pracowników, jak i od odpowiedniego poziomu organizacji pracy istniejących w nich zespołów pracowniczych. Prawdą też jest, że nie każda grupa pracowników może zdefiniować siebie, jako zespół, tak jak nie każdy zespół pracowniczy staje się efektywny w procesie realizacji wyznaczonych zadań lub celów.
To, na ile stajemy się zespołem i działamy skutecznie, zależne jest od wielu warunków, które należy spełnić w procesie jego budowania. Podczas proponowanego szkolenia podejmiemy próbę doświadczenia, na ile spójność zespołu, miejsce w rozwoju, w którym się znajduje oraz zdolność grupowego rozwiązywania problemów, stanowić mogą o jakości pracy zespołowej. Jednocześnie zajęcia stanowić będą kolejne pozytywne doświadczenie m.in. dzięki aktywnym ćwiczeniom, sprzyjającym zwiększaniu integralności, usprawnianiu wewnętrznej komunikacji i doświadczaniu pozytywnej kooperacji.
Program szkolenia:
-
Komunikacja interpersonalna
-
Komunikacja w kontaktach ze współpracownikami
-
Aktywne słuchanie – jak uniknąć nieporozumień
-
Postawa asertywna – most, po którym idziemy razem
-
Bariery w komunikacji i radzenie sobie z nimi
-
Prawidłowa komunikacja – jak rozwiązać zaistniałe konflikty i problemy