fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Komunikacja w czasie kryzysu. O udanych relacjach w środowisku nauczycieli i pracowników niepedagogicznych przedszkola

Funkcjonowanie w kryzysie, to stały element naszego codziennego życia, który znajduje odzwierciedlenie we wszystkich aspektach relacji interpersonalnych i społecznych. Konieczność przeorganizowania działalności przedszkoli, zgodnie z bieżącymi potrzebami, najpierw związanymi z pandemią, a w tej chwili z trwającym konfliktem wojennym, spowodowały narastanie napięcia, poczucia braku bezpieczeństwa, stały się również przyczyną niechcianych konfliktów.

Obecnie wzajemne porozumienie i komunikacja w środowisku często opierają się na dominowaniu, udowadnianiu racji, czasem wręcz przemocy, będących efektem wyczerpania emocjonalnego. Dlatego warto zadbać o kondycję psychiczną zarówno nauczycieli, jak i  pracowników niepedagogicznych – wsparcie w tym obszarze jest fundamentem dobrego samopoczucia i efektywnej pracy z dziećmi.

 

Program szkolenia:

 

  1. Komunikacyjne zamieszanie – dlaczego tak łatwo o nieporozumienie?

  2. Winda czy „zbocze szklanej góry” – co ułatwia, a co utrudnia wzajemne porozumienie

  3. W jednym kierunku – ustalanie komunikacyjnych wzorów i modeli

  4. Konflikty pracownicze – jak je rozwiązywać?

  5. Zespół, czyli o sile wzajemnych relacji

  6. Szukanie wsparcia. Jak efektywnie zachęcać i motywować do wspólnych rozwiązań?

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.