Komunikacja w czasie kryzysu. O udanych relacjach w środowisku nauczycieli i pracowników niepedagogicznych przedszkola
Funkcjonowanie w kryzysie, to stały element naszego codziennego życia, który znajduje odzwierciedlenie we wszystkich aspektach relacji interpersonalnych i społecznych. Konieczność przeorganizowania działalności przedszkoli, zgodnie z bieżącymi potrzebami, najpierw związanymi z pandemią, a w tej chwili z trwającym konfliktem wojennym, spowodowały narastanie napięcia, poczucia braku bezpieczeństwa, stały się również przyczyną niechcianych konfliktów.
Obecnie wzajemne porozumienie i komunikacja w środowisku często opierają się na dominowaniu, udowadnianiu racji, czasem wręcz przemocy, będących efektem wyczerpania emocjonalnego. Dlatego warto zadbać o kondycję psychiczną zarówno nauczycieli, jak i pracowników niepedagogicznych – wsparcie w tym obszarze jest fundamentem dobrego samopoczucia i efektywnej pracy z dziećmi.
Program szkolenia:
-
Komunikacyjne zamieszanie – dlaczego tak łatwo o nieporozumienie?
-
Winda czy „zbocze szklanej góry” – co ułatwia, a co utrudnia wzajemne porozumienie
-
W jednym kierunku – ustalanie komunikacyjnych wzorów i modeli
-
Konflikty pracownicze – jak je rozwiązywać?
-
Zespół, czyli o sile wzajemnych relacji
-
Szukanie wsparcia. Jak efektywnie zachęcać i motywować do wspólnych rozwiązań?
Zamów szkolenie

Formularz
