fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Jak komunikować się w szkole, czyli współpraca nauczycieli i pracowników niepedagogicznych

Korzyści ze szkolenia:

  • Uczestnicy poznają czynniki warunkujące istnienie skutecznej, konstruktywnej komunikacji
  • Każdy z uczestników pozna swój osobisty styl komunikowania się z innymi oraz:
    – dowie się, jakie istnieją bariery w komunikacji interpersonalnej i jak ich uniknąć w codziennym funkcjonowaniu
    – dowie się, jaki wpływ na powstawanie konfliktów i radzenie sobie z nimi ma komunikacja interpersonalna
    – dokona analizy własnych zachowań i postaw w kontekście budowania współpracy w środowisku szkolnym,
    – będzie potrafił stosować skuteczne techniki komunikacyjne w procesie budowania relacji
    z innymi,
    – będzie potrafił budować konstruktywną krytykę,
    – będzie umiał stosować asertywne techniki w komunikowaniu się z innymi,
    – będzie radzić sobie z barierami w komunikacji własnymi i innych ludzi
    – będzie potrafił konstruktywnie komunikować się w sytuacji zaistniałych konfliktów.

Program szkolenia:

  • Komunikacja interpersonalna.
    – Znaczenie skutecznej komunikacji interpersonalnej w życiu zawodowym
    – Komunikat typu „TY”, a komunikat typu „JA”;
    – Komunikacja werbalna a komunikacja niewerbalna
  • Komunikacja w kontaktach ze współpracownikami.
    – Ja – ty czy MY
    – Cele indywidualne, a cele wspólne
    – Dzieli nas dużo, ale łączy więcej – o postrzeganiu współpracowników i spojrzenie na nich z innego punktu widzenia.
  • Aktywne słuchanie – jak uniknąć nieporozumień?
    – Słuchanie aktywne, a słuchanie bierne
    – Różnice między słyszeniem a słuchaniem
    – Klaryfikacja – parafraza, odzwierciedlanie.
  • Postawa asertywna – most, po którym idziemy razem.
    – Budowanie postawy asertywnej
    – Zachowania asertywne
    – Asertywne reagowanie na słuszną i niesłuszną krytykę oraz pochwałę.
  • Bariery w komunikacji i radzenie sobie z nimi.
    – Rodzaje barier komunikacyjnych
    – Radzenie sobie z barierami własnymi i innych ludzi – wypracowanie postawy otwartej na innych i na siebie
  • Prawidłowa komunikacja – jak rozwiązać zaistniałe konflikty i problemy?
    – Rozpoznanie
    – Przyznanie
    – Rozwiązanie
    – Działanie

 

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.