Jak komunikować się w szkole, czyli współpraca nauczycieli i pracowników niepedagogicznych
Korzyści ze szkolenia:
- Uczestnicy poznają czynniki warunkujące istnienie skutecznej, konstruktywnej komunikacji
- Każdy z uczestników pozna swój osobisty styl komunikowania się z innymi oraz:
– dowie się, jakie istnieją bariery w komunikacji interpersonalnej i jak ich uniknąć w codziennym funkcjonowaniu
– dowie się, jaki wpływ na powstawanie konfliktów i radzenie sobie z nimi ma komunikacja interpersonalna
– dokona analizy własnych zachowań i postaw w kontekście budowania współpracy w środowisku szkolnym,
– będzie potrafił stosować skuteczne techniki komunikacyjne w procesie budowania relacji
z innymi,
– będzie potrafił budować konstruktywną krytykę,
– będzie umiał stosować asertywne techniki w komunikowaniu się z innymi,
– będzie radzić sobie z barierami w komunikacji własnymi i innych ludzi
– będzie potrafił konstruktywnie komunikować się w sytuacji zaistniałych konfliktów.
Program szkolenia:
- Komunikacja interpersonalna.
– Znaczenie skutecznej komunikacji interpersonalnej w życiu zawodowym
– Komunikat typu „TY”, a komunikat typu „JA”;
– Komunikacja werbalna a komunikacja niewerbalna - Komunikacja w kontaktach ze współpracownikami.
– Ja – ty czy MY
– Cele indywidualne, a cele wspólne
– Dzieli nas dużo, ale łączy więcej – o postrzeganiu współpracowników i spojrzenie na nich z innego punktu widzenia. - Aktywne słuchanie – jak uniknąć nieporozumień?
– Słuchanie aktywne, a słuchanie bierne
– Różnice między słyszeniem a słuchaniem
– Klaryfikacja – parafraza, odzwierciedlanie. - Postawa asertywna – most, po którym idziemy razem.
– Budowanie postawy asertywnej
– Zachowania asertywne
– Asertywne reagowanie na słuszną i niesłuszną krytykę oraz pochwałę. - Bariery w komunikacji i radzenie sobie z nimi.
– Rodzaje barier komunikacyjnych
– Radzenie sobie z barierami własnymi i innych ludzi – wypracowanie postawy otwartej na innych i na siebie - Prawidłowa komunikacja – jak rozwiązać zaistniałe konflikty i problemy?
– Rozpoznanie
– Przyznanie
– Rozwiązanie
– Działanie
Zamów szkolenie

Formularz
