Integracja klasy w edukacji uczniów z doświadczeniem migracyjnym
Dzisiaj wszyscy czujemy się bezsilni i sfrustrowani wobec okrucieństwa wojny. Jednak w szczególnie trudnej sytuacji są dzieci, które brutalnie wyrwane z własnego kręgu kulturowego, muszą odnaleźć się w nieznanym dotąd świecie.
Nikt nie uczył nas – nauczycieli – jak pracować z dzieckiem dotkniętym traumą wojny, jak takiemu uczniowi ułatwić wejście w nowe środowisko, jak pomóc uporać się z upiornymi wspomnieniami, tęsknotą za rodziną, ojczyzną, za pokojem. Dlatego pomimo wielkiego zaangażowania emocjonalnego i chęci udzielenia wsparcia, nie zawsze działamy efektywnie.
Proponowane szkolenie przybliży uczestnikom zagadnienia, związane z wsparciem dzieci ukraińskich w polskiej szkole. Podpowiemy, jakie działania podjąć, aby integracja była procesem wspierającym i terapeutycznym, który pomoże im odzyskać poczucie bezpieczeństwa i wiarę w lepsze jutro.
Program szkolenia:
-
Kim jest ten nowy? Co muszą wiedzieć nasi uczniowie
-
Obcy czy inny? Stereotypy i uprzedzenia czyli dlaczego to takie ważne?
-
Poprzez meandry międzykulturowych różnic – integracja koleżeńska
-
Sytuacje konfliktowe w przestrzeni nieformalnej – jak im zapobiegać
-
Kultura i klimat szkoły czyli to, co dzieje się w zamkniętej strukturze szkolnej
-
Fundament właściwej integracji – relacje spontaniczne i ukierunkowane
Zamów szkolenie

Formularz
