Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej
Długotrwała praca zdalna, izolacja społeczna wywołana pandemią COVID 19 spowodowała dla znacznej liczby uczniów i ich rodzin wiele negatywnych skutków. Zaliczyć do nich można osłabioną kondycję psychiczną, z wyraźnie występującą tendencją do występowania nastrojów depresyjnych, pogorszenie relacji z innymi, czy wzrost częstotliwości i intensywności ujawnianych zachowań ryzykownych, w szczególności związanych z korzystaniem z mediów cyfrowych. Dla wielu było to doświadczenie wykraczające poza skalę zwyczajnego doświadczenia życiowego, z którym mogliby sobie poradzić korzystając z dotychczasowych strategii radzenia sobie z problemami.
Sytuacja kryzysowa, w jakiej się znaleźli, wymaga od dorosłych, w tym również od nauczycieli, podjęcia odpowiednich działań, które pomogą im rozwiązać kryzys w sposób konstruktywny, pozytywny. Uruchomienie adekwatnego systemu wsparcia psychologicznego będzie jednak możliwe jedynie po zidentyfikowaniu uczniów, znajdujących się w sytuacji kryzysowej oraz określeniu zakresu koniecznych i celowych działań pomocowych.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się m.in.: czym jest kryzys i jakie są jego rodzaje, jak rozpoznać ucznia w sytuacji kryzysowej i przy pomocy jakich narzędzi, jakie zagrożenia niesie niezażegnanie kryzysu.
Program szkolenia:
1. Sytuacja psychologiczna ucznia i jego rodziców po roku pandemii
- Analiza na podstawie wybranych badań
2. Instrumentarium nauczyciela w procesie identyfikacji
- Sam nauczyciel i jego potencjał
- Narzędzia pedagogiczne wykorzystywane w diagnozie
3. Uczeń w kryzysie
- Charakterystyka kryzysu
- Dynamika kryzysu
- PTSD a inne rodzaje kryzysów
4. Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej w praktyce szkolnej
- Analiza poszczególnych etapów – omówienie praktycznego zastosowania wybranych narzędzi diagnostycznych
- Cechy i zachowania ucznia w kryzysie
- Jak zorganizować zajęcia z uczniami dotyczące problematyki kryzysu?
Zamów szkolenie

Formularz
