O szkoleniu

Rola szkół i placówek oświatowych w zapobieganiu uzależnieniom jest nie do przecenienia. To miejsca, w których w dużym stopniu kształtują się postawy młodych ludzi, a odpowiednio prowadzona profilaktyka może skutecznie przeciwdziałać tego rodzaju zagrożeniom. W związku z tym, niezwykle istotne jest, aby pracujący z dziećmi i młodzieżą posiadali aktualną wiedzę na ten temat. Nasze szkolenie ma na celu przekazanie najnowszej wiedzy, która pozwoli na lepsze zrozumienie mechanizmów powstawania uzależnień oraz poznanie czynników, które je warunkują, a także przedstawienie praktycznych strategii profilaktycznych, które mogą być stosowane w codziennej pracy szkół i placówek oświatowych.

Proponowany program szkolenia

  1. Psychospołeczne uwarunkowania uzależnień
    • Młodzież a uzależnienia – analiza najnowszych badań
    • „Stare i nowe” uzależnienia – kontekst środowiskowy i społeczny
    • Uzależnienia wynikające ze społecznie akceptowanego i promowanego stylu życia, np. fonoholizm, ATBS, FOMO
  2. Projektowanie działań profilaktycznych w szkole
    • Rola diagnozy w projektowaniu działań profilaktycznych:
      • Czynniki ryzyka
      • Czynniki chroniące
      • Zagrożenia związane z używaniem substancji psychoaktywnych
    • Narzędzia diagnostyczne w warsztacie pracy każdego nauczyciela, wychowawcy – propozycje
    • Kryteria rozpoznawania nałogu – case study
  3. Triadyczny model profilaktyki uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych
    • Działania uprzedzające w profilaktyce szkolnej:
      • Działania o potwierdzonej skuteczności – wybrane przykłady
      • Działania oparte na naukowych podstawach – przykłady odwołujące się do wybranych teorii naukowych
      • „Które wybrać?” – zasady doboru odpowiedniego rodzaju działań w kontekście wniosków wynikających z przeprowadzonych diagnoz
    • Triadyczny model profilaktyki: szkoła – klasa – uczeń
    • Przykłady realizacji projektów i innowacji wychowawczych

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Wychowanie

    Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych

    O szkoleniu

    Rola szkół i placówek oświatowych w zapobieganiu uzależnieniom jest nie do przecenienia. To miejsca, w których w dużym stopniu kształtują się postawy młodych ludzi, a odpowiednio prowadzona profilaktyka może skutecznie przeciwdziałać tego rodzaju zagrożeniom. W związku z tym, niezwykle istotne jest, aby pracujący z dziećmi i młodzieżą posiadali aktualną wiedzę na ten temat. Nasze szkolenie ma na celu przekazanie najnowszej wiedzy, która pozwoli na lepsze zrozumienie mechanizmów powstawania uzależnień oraz poznanie czynników, które je warunkują, a także przedstawienie praktycznych strategii profilaktycznych, które mogą być stosowane w codziennej pracy szkół i placówek oświatowych.

    Proponowany program szkolenia

    1. Psychospołeczne uwarunkowania uzależnień
      • Młodzież a uzależnienia – analiza najnowszych badań
      • „Stare i nowe” uzależnienia – kontekst środowiskowy i społeczny
      • Uzależnienia wynikające ze społecznie akceptowanego i promowanego stylu życia, np. fonoholizm, ATBS, FOMO
    2. Projektowanie działań profilaktycznych w szkole
      • Rola diagnozy w projektowaniu działań profilaktycznych:
        • Czynniki ryzyka
        • Czynniki chroniące
        • Zagrożenia związane z używaniem substancji psychoaktywnych
      • Narzędzia diagnostyczne w warsztacie pracy każdego nauczyciela, wychowawcy – propozycje
      • Kryteria rozpoznawania nałogu – case study
    3. Triadyczny model profilaktyki uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych
      • Działania uprzedzające w profilaktyce szkolnej:
        • Działania o potwierdzonej skuteczności – wybrane przykłady
        • Działania oparte na naukowych podstawach – przykłady odwołujące się do wybranych teorii naukowych
        • „Które wybrać?” – zasady doboru odpowiedniego rodzaju działań w kontekście wniosków wynikających z przeprowadzonych diagnoz
      • Triadyczny model profilaktyki: szkoła – klasa – uczeń
      • Przykłady realizacji projektów i innowacji wychowawczych

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Wychowanie Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z