Jakość kształcenia i jej wpływ na sukces edukacyjny uczniów w kontekście nauczania tradycyjnego i zdalnego
Jednym z kierunków polityki oświatowej państwa na nowy rok szkolny jest: „Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych”. Tymczasem przed nauczycielami, obok nauczania tradycyjnego – w bardzo ograniczonym zakresie, kontynuacja nauczania zdalnego, z którym wiążą się, obok dydaktycznych, nowe problemy natury psychologiczno-pedagogicznej, zaobserwowane u uczniów. O ile dążenie do wysokiej jakości nauczania jest celem znanym i realizowanym w dotychczasowej edukacji, to nabiera on nowego znaczenia podczas nauczania za pośrednictwem komunikatorów. Szkolenie pomoże nauczycielom poznać nowe metody i formy pracy, możliwe do zastosowania, niezależnie od sposobu nauczania oraz udzielić konkretnej pomocy w przypadkach tego wymagających.
Program szkolenia:
1. Wewnętrzne i zewnętrzne elementy systemu zapewnienia jakości i podstawa prawna ich funkcjonowania
- Omówienie form nadzoru i ich związku z jakością kształcenia w oparciu o przepisy
- Rozporządzeń MEN:- z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego – z dnia 23 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego
2. Analiza dotychczasowych efektów kształcenia i wychowania w szkole w kontekście poziomu spełnienia wymagań edukacyjnych oraz zmiany sposobu nauczania
Analiza dokumentów:
- Statut szkoły
- Program wychowawczo -profilaktyczny
- Plan nadzoru dyrektora szkoły
- Sprawozdanie ze sprawowanego nadzoru ze szczególnym uwzględnieniem wniosków z niego wynikających
- Analiza wyników egzaminu zewnętrznego- praca warsztatowa metodą DT- w kontekście jakości pracy szkoły
3. Nowe metody, formy oraz sposoby pracy z uczniami, które uwzględniają możliwości poszczególnych uczniów i sprzyjają podnoszeniu jakości pracy szkoły do wykorzystania w nauczaniu tradycyjnym oraz zdalnym
- Nowe metody aktywizujące uczniów, uwzględniające ich indywidualne możliwości i zmianę sposobu nauczania
- Sposoby skutecznego motywowania uczniów
- Myślenie wizualne sposobem na kształcenie umiejętności uczenia się uczniów
- Style uczenia się uczniów
- Dyskusja nad przydatnością prezentowanych metod i możliwością ich wykorzystania w konkretnych tematach zajęć edukacyjnych.
- Wypracowanie systemowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły w szczególności podczas nauczania zdalnego, w oparciu o analizę SWOT, burzę mózgów
4. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uczniów w szczególności podczas nauczania zdalnego
- Analiza psychologiczno-pedagogicznych problemów dostrzeżonych u uczniów podczas lekcji prowadzonych zdalnie
- Propozycje rozwiązań wypracowane podczas zajęć warsztatowych
5. Podsumowanie zajęć
- Ankieta ewaluacyjna
- Odpowiedzi na pytania uczestników
Zamów szkolenie

Formularz
