O szkoleniu

Ukryte dysfunkcje są rzadko diagnozowane we wczesnym okresie życia dzieci, gdyż są trudne do zauważenia. Dzieci zazwyczaj określane jako niegrzeczne, dziwaczne, agresywne lub chorobliwie nieśmiałe, często są dyskryminowane w placówkach oświatowych, środowisku sąsiedzkim i rodzinie, a rodzice obarczani winą za ich złe wychowanie. Szansą dla nich jest odpowiednia diagnostyka i terapia, obejmująca różne obszary funkcjonowania, w tym: opiekę medyczną, kształcenie umiejętności społecznych, programy edukacyjno-rehabilitacyjne itd.

Pamiętajmy jednak, że zasadniczym miejscem socjalizacji tych dzieci jest szkoła/przedszkole. Właściwie zorganizowany proces kształcenia – niewymagający jakiegoś szczególnego rodzaju umiejętności od nauczycieli, to niejednokrotnie najważniejszy element, wpływający na lepsze funkcjonowanie dziecka w przyszłości. Dzieci z ukrytymi dysfunkcjami mają utrudnione lub wręcz uniemożliwione prawidłowe funkcjonowanie społeczne, emocjonalne i edukacyjne.

Proponowany program szkolenia

  1. Rodzaje zaburzeń – skale diagnostyczne
    • Kim są dzieci z ukrytymi dysfunkcjami?
    • Istota pomocy psychologiczno-pedagogicznej
    • Działania pedagogiczne: diagnoza funkcjonalna
    • Ćwiczenie w grupach: analiza przypadku
    • Określanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych
  2. Diagnoza intuicyjna – „zasada ograniczonego zaufania”
    • Cechy autyzmu u jednostek neurotypowych
    • Diagnoza pogłębiona – w jakiej sytuacji powinna być przeprowadzona?
    • Case study – ćwiczenie z grupą
    • Ćwiczenia dla klasy – propozycje zajęć integracyjnych, ułatwiających kontakt z dzieckiem przejawiającym dysfunkcje
  3. Zespół FAS – Alkoholowy Zespół Płodowy
    • Przyczyny oraz skutki edukacyjne
    • Dlaczego tak trudno zdiagnozować FAS?;
    • Cechy FAS
    • Cechy FAE – objawy i trudne zachowania
    • Edukacyjne implikacje uczenia dzieci z FAS i FAE
  4. „Wyspa nieumiejętności na oceanie kompetencji” – jak uczyć ucznia z ukrytymi dysfunkcjami?
    • Koordynacja i integracja pracy wszystkich pracujących z dzieckiem
    • Analiza sytuacji edukacyjnej ucznia w kontekście jego możliwości psychofizycznych, zainteresowań
    • Działania informacyjne
    • Współpraca z rodzicami
    • Wychowawca jako koordynator pomocy psychologiczno-pedagogicznej
    • Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w ramach bieżącej pracy z uczniem
    • Zajęcia specjalistyczne w placówce – zadania psychologa, pedagoga i logopedy
  5. Przygotowanie lekcji w klasie – efektywne formy udzielenia wsparcia uczniowi z ukrytymi dysfunkcjami
    • Zadania w grupach – metody i sposoby pracy z dziećmi, u których zaobserwowano cechy nadpobudliwości psychoruchowej, cechy autyzmu lub niedostosowania społecznego
    • Analiza SWOT
    • Prezentacja dobrych praktyk
  6. Dokumentowanie przebiegu udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi z ukrytymi dysfunkcjami – procedury

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy 
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

    Praca z dziećmi z ukrytymi dysfunkcjami

    O szkoleniu

    Ukryte dysfunkcje są rzadko diagnozowane we wczesnym okresie życia dzieci, gdyż są trudne do zauważenia. Dzieci zazwyczaj określane jako niegrzeczne, dziwaczne, agresywne lub chorobliwie nieśmiałe, często są dyskryminowane w placówkach oświatowych, środowisku sąsiedzkim i rodzinie, a rodzice obarczani winą za ich złe wychowanie. Szansą dla nich jest odpowiednia diagnostyka i terapia, obejmująca różne obszary funkcjonowania, w tym: opiekę medyczną, kształcenie umiejętności społecznych, programy edukacyjno-rehabilitacyjne itd.

    Pamiętajmy jednak, że zasadniczym miejscem socjalizacji tych dzieci jest szkoła/przedszkole. Właściwie zorganizowany proces kształcenia – niewymagający jakiegoś szczególnego rodzaju umiejętności od nauczycieli, to niejednokrotnie najważniejszy element, wpływający na lepsze funkcjonowanie dziecka w przyszłości. Dzieci z ukrytymi dysfunkcjami mają utrudnione lub wręcz uniemożliwione prawidłowe funkcjonowanie społeczne, emocjonalne i edukacyjne.

    Proponowany program szkolenia

    1. Rodzaje zaburzeń – skale diagnostyczne
      • Kim są dzieci z ukrytymi dysfunkcjami?
      • Istota pomocy psychologiczno-pedagogicznej
      • Działania pedagogiczne: diagnoza funkcjonalna
      • Ćwiczenie w grupach: analiza przypadku
      • Określanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych
    2. Diagnoza intuicyjna – „zasada ograniczonego zaufania”
      • Cechy autyzmu u jednostek neurotypowych
      • Diagnoza pogłębiona – w jakiej sytuacji powinna być przeprowadzona?
      • Case study – ćwiczenie z grupą
      • Ćwiczenia dla klasy – propozycje zajęć integracyjnych, ułatwiających kontakt z dzieckiem przejawiającym dysfunkcje
    3. Zespół FAS – Alkoholowy Zespół Płodowy
      • Przyczyny oraz skutki edukacyjne
      • Dlaczego tak trudno zdiagnozować FAS?;
      • Cechy FAS
      • Cechy FAE – objawy i trudne zachowania
      • Edukacyjne implikacje uczenia dzieci z FAS i FAE
    4. „Wyspa nieumiejętności na oceanie kompetencji” – jak uczyć ucznia z ukrytymi dysfunkcjami?
      • Koordynacja i integracja pracy wszystkich pracujących z dzieckiem
      • Analiza sytuacji edukacyjnej ucznia w kontekście jego możliwości psychofizycznych, zainteresowań
      • Działania informacyjne
      • Współpraca z rodzicami
      • Wychowawca jako koordynator pomocy psychologiczno-pedagogicznej
      • Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w ramach bieżącej pracy z uczniem
      • Zajęcia specjalistyczne w placówce – zadania psychologa, pedagoga i logopedy
    5. Przygotowanie lekcji w klasie – efektywne formy udzielenia wsparcia uczniowi z ukrytymi dysfunkcjami
      • Zadania w grupach – metody i sposoby pracy z dziećmi, u których zaobserwowano cechy nadpobudliwości psychoruchowej, cechy autyzmu lub niedostosowania społecznego
      • Analiza SWOT
      • Prezentacja dobrych praktyk
    6. Dokumentowanie przebiegu udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi z ukrytymi dysfunkcjami – procedury

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy 
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Pomoc psychologiczno-pedagogiczna Praca z dziećmi z ukrytymi dysfunkcjami
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z