O szkoleniu

Uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wciąż przybywa – obecnie jest ich w szkole prawie dwadzieścia procent. Dlatego proponujemy szkolenie, podczas którego nauczyciele będą doskonalić swoje kompetencje w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczniów, aby działania podejmowane przez nauczycieli i specjalistów miały charakter ciągły, systematyczny, przemyślany i dobrze zorganizowany.

Proponowany program szkolenia

  1. Uczeń ze SPE w szkole
    • Kim są dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
    • Diagnoza i rozpoznawanie potrzeb
    • Cel udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  2. Zakres pomocy – analiza możliwości i ograniczeń
    • Koordynacja i integracja pracy wszystkich, pracujących z dzieckiem z SPE
    • Analiza sytuacji edukacyjnej ucznia w kontekście jego możliwości psychofizycznych, zainteresowań
    • Działania informacyjne
    • Współpraca z rodzicami
    • Współpraca z innymi nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych i specjalistami, prowadzącymi zajęcia z uczniem – poradnią lub innymi
  3. Zadania dyrektora, nauczycieli i specjalistów w szkole, w kontekście pracy z uczniem z SPE
    • Dyrektor jako zarządzający PPP w szkole
    • Wychowawca – koordynator PPP
    • Realizacja PPP w ramach bieżącej pracy z uczniem
    • Zajęcia specjalistyczne w placówce – zadania psychologa, pedagoga i logopedy
  4. Efektywne formy udzielenia wsparcia uczniowi z SPE – doświadczenia z różnych szkół
    • Zadania w grupach – metody i sposoby pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo, dziećmi z ASD, dziećmi zagrożonymi niedostosowaniem społecznym
    • Analiza SWOT
    • Prezentacja dobrych praktyk
  5. Dokumentowanie przebiegu udzielania PPP – procedury
    • Zadanie w grupach – ćwiczenie, którego celem jest ocena własnego warsztatu pracy w sferze organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
    • Omówienie i wnioski

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy 
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

    Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

    O szkoleniu

    Uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wciąż przybywa – obecnie jest ich w szkole prawie dwadzieścia procent. Dlatego proponujemy szkolenie, podczas którego nauczyciele będą doskonalić swoje kompetencje w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczniów, aby działania podejmowane przez nauczycieli i specjalistów miały charakter ciągły, systematyczny, przemyślany i dobrze zorganizowany.

    Proponowany program szkolenia

    1. Uczeń ze SPE w szkole
      • Kim są dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
      • Diagnoza i rozpoznawanie potrzeb
      • Cel udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
    2. Zakres pomocy – analiza możliwości i ograniczeń
      • Koordynacja i integracja pracy wszystkich, pracujących z dzieckiem z SPE
      • Analiza sytuacji edukacyjnej ucznia w kontekście jego możliwości psychofizycznych, zainteresowań
      • Działania informacyjne
      • Współpraca z rodzicami
      • Współpraca z innymi nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych i specjalistami, prowadzącymi zajęcia z uczniem – poradnią lub innymi
    3. Zadania dyrektora, nauczycieli i specjalistów w szkole, w kontekście pracy z uczniem z SPE
      • Dyrektor jako zarządzający PPP w szkole
      • Wychowawca – koordynator PPP
      • Realizacja PPP w ramach bieżącej pracy z uczniem
      • Zajęcia specjalistyczne w placówce – zadania psychologa, pedagoga i logopedy
    4. Efektywne formy udzielenia wsparcia uczniowi z SPE – doświadczenia z różnych szkół
      • Zadania w grupach – metody i sposoby pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo, dziećmi z ASD, dziećmi zagrożonymi niedostosowaniem społecznym
      • Analiza SWOT
      • Prezentacja dobrych praktyk
    5. Dokumentowanie przebiegu udzielania PPP – procedury
      • Zadanie w grupach – ćwiczenie, którego celem jest ocena własnego warsztatu pracy w sferze organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
      • Omówienie i wnioski

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy 
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Pomoc psychologiczno-pedagogiczna Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z