fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

SNOS – syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych, czyli jak pracować ze „zdolnym leniem”?

W szkole jest mnóstwo tzw. „zdolnych leni”, czy „inteligentnych lawirantów”. Mogą stanowić nawet do 50% populacji dzieci zdolnych. Wiemy, że wysokie uzdolnienia nie są gwarancją osiągania wysokich wyników w nauce. U uczniów zdolnych trudności edukacyjne często spowodowane są przez tzw. syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych (SNOS), czyli rozbieżność pomiędzy posiadanym potencjałem, a faktycznymi osiągnięciami. Zarówno nauczyciele jak i rodzice załamują ręce, bo określenie „on (ona) nie chce się uczyć, a ma takie możliwości…” na stałe weszło do repertuaru słów, dotyczących takich uczniów. Jakie są przyczyny tego zjawiska i w jaki sposób można sobie z nim poradzić? Podczas zajęć poszukamy odpowiedzi na te pytania.

 

Program szkolenia:

 

1. SNOS –  czym jest i kogo dotyczy?

 

2. Konformiści czy manipulanci? Przyczyny syndromu: osobowość, dom, szkoła

 

3. Diagnoza intuicyjna nie wystarcza. Efekt Pigmaliona czy brak wiary w możliwości?

 

4. Co może zrobić szkoła i nauczyciele?

5. Profilaktyka czyli jak zapobiegać wystąpieniu SNOS

 

6. Wsparcie i udzielanie pomocy  uczniowi z SNOS. Jak pomóc, a nie utrwalać braku chęci do nauki i własnego rozwoju?

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.