Program wychowawczo-profilaktyczny
Program wychowawczo-profilaktyczny tworzony jest po to, aby wspomagać rozwój indywidualny ucznia, zgodnie z jego możliwościami, kształtować aprobowane społecznie zachowania, korygować te, które wymagają poprawy i zapobiegać/likwidować zagrożenia (za Z. Gaś). Dobrze skonstruowany, a następnie realizowany, powinien odpowiadać na zdiagnozowane uprzednio potrzeby uczniów i objęcie ich szerokoprofilowym wsparciem, w obszarze profilaktyki problemów psychospołecznych.
Program szkolenia:
1. Nowe wyzwania wychowawczo – profilaktyczne
2. Tworzenie narzędzi diagnozy pracy szkoły w obszarze wychowania i profilaktyki
3. Diagnoza potrzeb i problemów – czynników chroniących i czynników ryzyka
4. Podstawy prawne konstruowania
5. Zasoby i ograniczenia, czyli diagnoza potrzeb rozwojowych i problemów szkoły, uwzględniająca skutki pandemii
6. Konstruowanie programu wychowawczo-profilaktycznego krok po kroku: treści, formy, realizacja zadań.
Zamów szkolenie

Formularz
