Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu
Liczba dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stale wzrasta – już teraz to prawie dwadzieścia procent populacji, a wiadomo, że będzie ich coraz więcej. Przyspieszenie cywilizacyjne, większa wiedza w tym obszarze oraz szersze możliwości diagnostyczne, to tylko niektóre czynniki, powodujące taką sytuację.
Wiadomo, że wiek 3-6 lat to najważniejszy czas w rozwoju małego człowieka. Wsparcie w tym okresie, w przypadku jakichkolwiek dysfunkcji, jest nie do przecenienia. Natomiast wszelkie zaniedbania edukacyjno-wychowawcze mogą przynieść ogromne straty, których na następnych etapach edukacyjnych nie da się nadrobić. Dlatego tak ważne jest, aby działania nauczycieli i specjalistów w przedszkolu miały charakter ciągły, systematyczny, przemyślany i dobrze zorganizowany.
Program szkolenia:
-
Dziecko ze SPE w przedszkolu – dlaczego tak ważna jest obserwacja i rozpoznanie?
-
Diagnoza funkcjonalna dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, emocji, rozwoju intelektualnego i innymi
-
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej – zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
-
Zadania wychowawców, nauczycieli, specjalistów
-
Efektywne wspieranie dzieci ze SPE – dobre praktyki, doświadczenia innych przedszkoli
-
Dokumentacja konieczna i przydatna – budowanie skutecznego planu działań dla dziecka ze SPE
-
Ocena efektywności PPP. Uwagi i wnioski do realizacji w następnym roku szkolnym
Zamów szkolenie

Formularz
