Niedostosowanie społeczne. Jak pracować z uczniem, którego „nie da się wychować”?
Dzieci i młodzież niedostosowane społecznie lub zagrożone takim niedostosowaniem, są od zawsze uczestnikami życia społecznego każdego typu szkoły, czy placówki oświatowej. Ci młodzi ludzie są najszybciej i najlepiej rozpoznawani. Źródłem takiego stanu rzeczy jest rodzaj ujawnianych przez nich zachowań oraz waga trudności, jakie przeżywają w związku z nimi nauczyciele i wychowawcy. Prawdopodobnie z tych też powodów są to dzieci najmniej lubiane przez innych, w tym także przez ich własną, szkolną grupę rówieśniczą. Wyzwanie, jakim jest praca z tą kategorią uczniów nierzadko rodzi uczucie bezsilności i odczucie przeżywanej przez kadrę pedagogiczną porażki zawodowej. Podczas szkolenia podejmiemy próbę przyjrzenia się temu zjawisku i stworzenia adekwatnej i skutecznej strategii postępowania.
Program szkolenia :
1. Kiedy mówimy o przystosowaniu i nieprzystosowaniu społecznym – problemy definicyjne
2. Charakterystyka dziecka niedostosowanego społecznie – jak diagnozować
3. Niedostosowanie społeczne rozumiane jako stan i proces – stadia i typy wykolejenia społecznego
4. Strategie postępowania z dziećmi nieprzystosowanymi lub zagrożonymi nieprzystosowaniem społecznym – konstruowanie własnych w odniesieniu do konkretnych przypadków
Zamów szkolenie

Formularz
