Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) i wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania ucznia (WOPFU)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna staje przed nowymi wyzwaniami edukacyjnymi i wychowawczymi, będącymi skutkiem pandemii. Badania wskazują, że dzieci i młodzież poniosą największe szkody psychiczne, a objawy stresu pourazowego PTSD będą diagnozowane u coraz większej grupy uczniów.
W kierunkach polityki oświatowej na rok szkolny 2021/2022 ministerstwo oczekuje, że szkoły sprostają wymaganiom uczniów ze SPE i wzmocnią działania, by pomoc psychologiczno-pedagogiczna była adekwatna do potrzeb dzieci i młodzieży po pandemii.
Na proponowanym szkoleniu metodą case study przeanalizujemy, jak skutecznie udzielać pomocy PPP. Udostępnimy przykładowe dokumenty, m.in. indywidualną teczkę ucznia, a także omówimy konstruowanie i zasady realizacji WOFU (kiedyś WOPFU) i IPET.
Program szkolenia:
1. Prawo oświatowe- obowiązki dyrektora, nauczycieli i specjalistów w zakresie organizowania i udzielania PPP
- Wprowadzenie do szkolenia – cele, korzyści, metody
- Regulacje prawne pomocy psychologiczno-pedagogicznej, istota pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Zadanie w grupach – ćwiczenie diagnostyczne, którego celem jest ocena własnych doświadczeń związanych z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej – omówienie i wnioski
2. Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – strategia działania zespołu
- Powołanie zespołu – procedura
- Członkowie zespołu – podział zadań, określenie celów, metod i sposobów realizacji zaleceń wynikających z orzeczenia o PKS
3. WOFU – zasady konstruowania – przykłady realizacji
- Praca zespołu, budowanie WOFU
- Analiza przypadku, przygotowanie dokumentacji
4. IPET – zasady konstruowania – przykłady realizacji
- Budowanie przykładowego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia z orzeczeniem o PKS – metodą analizy przypadku wskazanego przez placówkę
- Ćwiczenie: praca zespołu
5. System udzielania PPP dla ucznia posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej lub objętego pomocą ze względu na indywidualne potrzeby ucznia2
- Prezentacja dobrych praktyk
- Analiza przypadku, przygotowanie dokumentacji, wnioski do realizacji
6. Kompleksowe działanie – formy i sposoby współpracy z rodzicami, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi placówkami edukacyjnymi, działającymi na rzecz dziecka
- Analiza przypadku
- Spotkanie zespołu
- Przygotowanie dokumentacji, formułowanie wniosków, budowanie sieci wsparcia
7. Podsumowanie szkolenia
Zamów szkolenie

Formularz
