Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów
Potocznie uważa się, że dzieci źle się uczą, ponieważ nie chcą się uczyć, np. z powodu lenistwa, czy złej woli. Szczegółowa analiza takich przypadków pozwala stwierdzić, że zależność jest odwrotna: dzieci nie chcą się uczyć, ponieważ źle się uczą (często z powodów od siebie niezależnych). Głównym celem proponowanych zajęć będzie wyposażenie nauczycieli w umiejętności, pozwalające na trafną diagnozę, czyli diagnozę perspektywiczną, pozwalającą zaplanować proces edukacyjny ucznia z deficytami rozwojowymi. Podczas warsztatu nauczyciele poznają również skuteczne techniki pracy z dziećmi z różnorodnymi dysfunkcjami w rozwoju.
Program szkolenia:
1. Diagnoza intuicyjna czy diagnoza perspektywiczna?
2. Przyczyny trudności w nauce
3. Uczeń z trudnościami w nauce czy uczeń pasywny?
4. Strategie wspierające motywację i niwelujące negatywne emocje
5. Efektywne wykorzystanie możliwości mózgu w procesie uczenia się dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi
6. Propozycje działań w przypadku poszczególnych zaburzeń u dziecka
7. Dostosowane metod i technik pracy do rodzaju osłabionych u ucznia funkcji poznawczych
Zamów szkolenie

Formularz
