Ocenianie w szkole ponadpodstawowej

O szkoleniu
Ocenianie jest jednym z kluczowych obszarów działalności szkoły. Może ono motywować, ale też zniechęcić ucznia do pracy. Jak oceniać w szkole ponadpodstawowej? Jak konstruować zapisy statutowe i przedmiotowe systemy oceniania w zgodzie z obowiązującym prawem? Jak dostosowywać materiał dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? Na te i szereg innych pytań związanych z ocenianiem odpowie proponowane szkolenie, dopasowane do realiów i potrzeb szkół ponadpodstawowych.
Proponowany program szkolenia
- Ocenianie – wprowadzenie
- Istota oceniania jako element codziennej pracy nauczyciela i funkcjonowania szkoły
- Ocenianie w oparciu o przepisy prawa oświatowego
- Analiza zapisów ustawy o systemie oświaty i rozporządzenia MEN o ocenianiu i klasyfikowaniu
- Rola oceny
- Ocena jako instrument motywujący i deprymujący
- Cele i obszary oceniania wewnątrzszkolnego
- Cele: informacja dla rodzica, ucznia i nauczyciela
- Obszary: kryteria oceniania osiągnięć dydaktycznych i wychowawczych ucznia
- Ocenianie zachowania
- Tryb ustalania oceny z zachowania
- Karta samooceny
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych i ocena ucznia z orzeczeniem
- Jak formułować treści dla uczniów specyficznymi trudnościami w nauce?
- Jak oceniać?
- Cel lekcji w procesie oceniania
- Dlaczego warto wskazywać cel lekcji?
- Istota celowości pracy dla ucznia i nauczyciela
- Ocenianie w statucie szkoły
- Analiza poprawnych zapisów statutowych w zakresie wewnątrzszkolnego oceniania
- Pułapki oceniania
- Jak uniknąć najczęstszych błędów przy ocenianiu i klasyfikowaniu?
- Podsumowanie
- Jak zgodnie z prawem i efektywnie oceniać w szkole ponadpodstawowej
- Ewaluacja założeń
Dlaczego warto?
-
Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
-
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
-
Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
-
Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
-
Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami