fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Sztuka formułowania celów i określania kryteriów sukcesu ucznia na lekcji

Coraz częściej obserwujemy, że uczniom brakuje motywacji do podejmowania wysiłku i starań, w kierunku podnoszenia swoich kompetencji i systematycznego uczenia się. Jak zatem ich do tego zmobilizować? W jaki sposób organizować pracę podczas zajęć, aby rozwijać na co dzień motywację do nauki oraz spełniania szkolnych obowiązków?

Umiejętność formułowania celów i określania kryteriów sukcesu daje możliwe do realizacji i praktyczne rozwiązania, w jaki sposób przekazywać dzieciom i młodzieży w pełni zrozumiałe komunikaty, budujące poczucie sprawiedliwości i bezpieczeństwa na lekcji. Sprzyja także osiągnięciu przez nauczyciela satysfakcji i poczucia sukcesu, w prowadzonym procesie nauczania.

 

Program szkolenia:

 

1. Cele lekcji

 

  • Określanie celów zajęć (w języku nauczyciela)
  • Formułowanie celów w języku uczniów
  • Ćwiczenie formułowania celów
  • Korzyści dla uczniów, wynikające ze znajomości celów

 

2. Podsumowanie lekcji

 

  • Sposoby na podsumowanie lekcji – krótko i efektywnie

 

3. Kryteria sukcesu

 

  • “Nacobezu” – czyli o sztuce formułowania kryteriów sukcesu
  • Przykładowe “nacobezu”
  • Ćwiczenia w formułowaniu nacobezu

 

4. Efekty stosowania OK

 

  • Korzyści dla uczniów
  • Refleksje

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.