Te straszne testy – zbędne obciążenie, czy skuteczna metoda? Czyli jak efektywnie uczyć, oceniać i projektować pracę własną uczniów
Błyskawiczny rozwój technologii, zalew łatwo dostępnej informacji, niekoniecznie rzetelnej, czy coraz powszechniejsze korzystanie z nowoczesnych metod komunikacji powodują zmiany w działaniu, sposobie funkcjonowania, a także zdobywania wiedzy przez dzieci i młodzież. Powoduje to, że dotychczasowe metody nauczania wymagają weryfikacji Niezbędna też okazuje się modyfikacja sposobu myślenia o sprawdzaniu i ocenianiu wiedzy uczniów. Dlatego przygotowaliśmy szkolenie, oparte na badaniach psychologii kognitywnej, podczas którego uczestnicy poznają praktyczne wskazówki, w jaki sposób wykorzystać aktualną wiedzę naukową zarówno do prowadzenia zajęć, jak i w pracach domowych oraz monitorowaniu stopnia opanowania przez uczniów podstawy programowej. W trakcie seminarium odczarujemy cieszące się złą sławą testy, a także pokażemy efektywne techniki ich stosowania. Podczas zajęć zostaną omówione:
- Wyzwania współczesnej edukacji, w kontekście najpopularniejszych metod nauczania
- Skuteczne sposoby oceniania postępów uczniów
- Praktyczne metody testowania formatywnego i retrival practive do wykorzystania zarówno podczas zajęć, jaki i w pracach domowych.
Program szkolenia:
1. Wyzwania współczesnej edukacji
- Nowe podejście nauczyciela do kontroli i stymulowania aktywności uczniów
- Kluczowe elementy decydujące o efektywności nauczania
2. Ocenianie we współczesnej edukacji
- Rewizja dotychczasowego podejścia
- Dlaczego standardowe formy klasówek i testów nie sprawdzają się w praktyce?
- Jak stosować znacznie skuteczniejsze i przynoszące długofalowe efekty, ocenianie formatywne?
3. Praktyczne narzędzia testowania formatywnego i retrieval practive
- Uporządkowanie wiedzy i zaprezentowanie narzędzi, służących do konstruowania testów i prac domowych, które skutecznie stymulują uczniów do systematycznej pracy.
Prowadzący:
dr hab. Maciej Jakubowski
Ekonomista i socjolog, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, były wiceminister edukacji (2012-2014). Wcześniej pracował w zespole zarządzającym badaniem PISA w siedzibie OECD w Paryżu. Współpracował jako konsultant z Bankiem Światowym oraz UNDP.Prowadził badania na University of Pittsburgh w USA, Ludwig Maximilian University w Niemczech oraz European University Institute we Włoszech.
Jest współtwórcą metody edukacyjnej wartości dodanej w Polsce, autorem i współautorem kilku książek, kilkudziesięciu raportów badawczych oraz artykułów naukowych. W pracy naukowej zajmował się przede wszystkim analizą wpływu zmian w polityce edukacyjnej na postępy uczniów.
dr Tomasz Gajderowicz
Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Katedrze Makroekonomii i Teorii Handlu Zagranicznego Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, konsultant Banku Światowego, ekspert w Ośrodku Badań Rynku Pracy UW. Uczestniczył w licznych projektach dotyczących badań preferencji wobec kształcenia i podejmowania pracy i oraz sposobów stymulowania oferowania określonego wysiłku w obu tych obszarach.
Specjalizuje się w implementacji nowoczesnych metod mikroekonometrycznych do analizy wewnętrznej i zewnętrznej motywacji w kształceniu i pracy zawodowej. Obszar badawczy, w którym jest autorem nowatorskich rozwiązań metodologicznych i publikacji obejmuje procesy akumulacji oraz wykorzystania w gospodarce (utylizacji) kapitału ludzkiego, a więc obszar styku sektora edukacji oraz rynku pracy.
Zamów szkolenie

Formularz
