fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Zostań pozytywnym bohaterem – czyli jak budować wizerunek nauczyciela w sieci

Facebook i inne media społecznościowe to fora, z których korzystają oczywiście także nauczyciele. Jak robić to w odpowiedni sposób, nie niszcząc, a wzmacniając swój wizerunek pedagoga? Podczas szkolenia poznacie Państwo innowacyjne sposoby na kreowanie siebie w mediach, dowiecie się także, jak założyć przedmiotową stronę www, bloga, fanpage, grupy, jak obsługiwać Instagram i Twitter. Zwrócimy także uwagę na aspekt bezpieczeństwa w sieci i radzenie sobie z hejtem.

Program szkolenia:

I. Wprowadzenie

  • Kreowanie własnego wizerunku w mediach społecznościowych, czyli jak się piszesz, tak Cię widzą,
  • Treści zamieszczane na naszych osobistych profilach, blogach czy forach: przeciwko nam lub na naszą korzyść.
  • Wprowadzenie w zagadnienia: mediów społecznościowych, wizerunku w mediach, cyfrowego bezpieczeństwa

II. Media społecznościowe

  • Portale społecznościowe: czym są, dokąd zmierzają, czyli przegląd najpopularniejsze mediów społecznościowych na świecie

III. Budowanie odpowiedzialnego wizerunku

  • Jak budować swój wizerunek w mediach społecznościowych:
  • dobre pierwsze wrażenie
  • dobór treści
  • komentarze
  • prywatność
  • bądź czujna/y

IV. Media społecznościowe w procesie dydaktycznym i wychowawczym.

  • Prowadzenie portalu społecznościowego:
  • wizerunek eksperta
  • edukacja dzieci i młodzieży
  • ukierunkowanie przekazu
  • odpowiedzialność w mediach
  • zarządzanie stronami i grupami na Facebook,
  • zarządzanie kontami na Instagram, Twitter.

V. Social Media Policy, czyli Kodeks dobrych praktyk w pracy nauczyciela.

  • Omówienie zasad prowadzenia właściwej komunikacji w mediach elektronicznych przez nauczyciela, czyli co wolno, a czego nie?

VI. Cyberbezpieczeństwo.

  • Przedstawienie raportu o stanie cyberprzemocy w Polsce,
  • prezentacja największych zagrożeń w sieci,
  • zjawisko nadużywania Internetu,
  • prezentacja standardów bezpieczeństwa, czyli narzędzi do zabezpieczenia sieci, np. aplikacje, strony, filtry,
  • rozmowa z uczniem doświadczającym cyberprzemocy,
  • jak dbać o bezpieczeństwo dzieci w cyberprzestrzeni: w szkole i w domu? Przykłady działań: np. Dzień Bezpiecznego Internetu, akcje społeczne, kampanie, konkursy,
  • jak radzić sobie z internetowym hejtem w kontekście pracy nauczyciela i ucznia?

VII. Podsumowanie i zakończenie warsztatów.

  • dyskusja, analiza i wnioski do dalszej pracy;
  • propozycje zajęć z wykorzystaniem sieci.

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.