fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Sztuka koncentracji – czyli jak zachęcić ucznia do udziału w lekcji

Od dawna mówimy o przyspieszeniu cywilizacyjnym, które stawia przed nauczycielami nowe wyzwania, a umiejętność koncentracji staje się coraz trudniejszym zadaniem. Powszechne „odpływanie myślami”, czy roztargnienie uczniów, mają związek z deficytami w zakresie którejś z funkcji uwagi. Co zrobić, aby sprawnie działać w tym wielozadaniowym i wielowymiarowym środowisku, wymuszającym dokonywanie nieustannej selekcji bodźców?  Pomóc mogą odpowiednio dobrane ćwiczenia w czasie lekcji, a także formy i metody, pozwalające na poprawę funkcjonowania ucznia w szkole. I właśnie o tym będziemy rozmawiać podczas proponowanego szkolenia.

 

Program szkolenia:

 

  1. Uwaga i jej znaczenie w procesie uczenia się

  2. Znaczenie preferencji sensomotorycznych w procesie koncentracji uwagi

  3. Ćwiczenia pobudzające aktywność mózgu

  4. Koncentracja, pamięć, rozumowanie – triada efektywności uczenia się

  5. Sposób prowadzenia lekcji a możliwości uczniów w zakresie koncentracji

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.