Zdolni ale leniwi – żeby im się chciało chcieć
Realizacja programu nauczania staje się coraz większym wyzwaniem dla współczesnych nauczycieli. Szczególnie ważna jest więc nie tylko sprawność merytoryczna, ale także umiejętności w zakresie metodycznym oraz kompetencje interpersonalne pedagogów.
Jak spowodować, żeby uczniowie odnaleźli w sobie motywację do zdobywania wiedzy, którą nauczyciele mają im skutecznie przekazać? Jak odbudować w dzieciach ich wrodzoną ciekawość świata? Co zrobić, żeby im się po prostu chciało chcieć?
Program szkolenia:
1. Charakterystyka etapów rozwoju psychiki dziecka w wieku szkolnym
2. Przegląd współczesnych strategii dydaktycznych
- Storyline
- Krzyżująca
- Kontekstowa
- Argumentacyjna
- Rozszerzona
3. Dlaczego się nie udaje?
- Analiza przyczyn niepowodzeń szkolnych (dyskusja, studium przypadku)
- Omówienie problemu wypalenia zawodowego nauczycieli
4. Techniki komunikacji nauczyciel – uczeń
5. Motywacja a przymus, przegląd technik motywacyjnych
6. Komunikacja i wsparcie dla rodziców w skutecznym motywowaniu uczniów
- Motywacja a przymus
- Przegląd technik motywacyjnych
7. Współpraca z rodzicami
- Skuteczny model budowania kompetencji rodziców
- Omówienie strategii komunikacji szkoła-nauczyciel-rodzic-dziecko
Zamów szkolenie

Formularz
