Sztuka koncentracji – czyli jak zachęcić ucznia do udziału w lekcji
Od dawna mówimy o przyspieszeniu cywilizacyjnym, które stawia przed nauczycielami nowe wyzwania, a osiągnięcie stanu koncentracji staje się coraz trudniejszym zadaniem. Powszechne „odpływanie myślami”, czy roztargnienie uczniów, mają związek z deficytami w zakresie z niektórych funkcji uwagi. Co zrobić, aby sprawnie działać w tym wielozadaniowym i wielowymiarowym środowisku, wymuszającym dokonywanie nieustannej selekcji bodźców? Pomóc mogą odpowiednio dobrane ćwiczenia, również w czasie lekcji, a także formy i metody, pozwalające na poprawę funkcjonowania ucznia w szkole. I właśnie o tym będziemy rozmawiać podczas proponowanego szkolenia.
Program szkolenia:
-
Koncentracja uwagi i uważność w procesie uczenia się
-
Emocje – napęd lub hamulec – w procesie uczenia się i zapamiętywania
-
Ćwiczenia pobudzające aktywność mózgu
-
Techniki mindfulness, jako dobry przyjaciel dla niespokojnego umysłu
-
Jak zarządzać uwagą uczniów podczas lekcji? Praktyczne wskazówki na rozbudzenie ciekawości poznawczej uczniów podczas zajęć