Operacja „LEŃ”. Nauczyciel z rodzicem na tropie zaginionej motywacji do nauki
„Motywowanie” jest pojęciem, które w dzisiejszych czasach robi zawrotną karierę. Motywujemy się na każdym niemal kroku – do pracy, do podjęcia lub utrzymania zdrowego stylu życia, do rozwijania satysfakcjonujących relacji międzyludzkich. Na tym tle motywowanie uczniów do nauki wydaje się wysiłkiem szczególnym – waga przenosi się bowiem z „motywowania się do…” na „motywowanie kogoś do…”, co jest sztuką niepomiernie trudniejszą i bardziej skomplikowaną.
Otoczenie zdaje się zakładać, że za motywację ucznia do nauki – lub jej brak – jest odpowiedzialny wyłącznie nauczyciel. W myśl tej tezy niezliczone publikacje nakazują coraz większy stopień urozmaicania lekcji, uczynienia ich „ciekawymi”, jakby same „ciekawe zajęcia” równały się sukcesowi w tej materii. Niestety, niewielu autorów dostrzega prosty fakt, że nie istnieją takie zajęcia, które każdemu i zawsze wydadzą się interesujące. Pomijają również często wpływ zewnętrznych czynników – choćby środowiska domowego.
Program szkolenia:
1. Źródła problemów z motywacją uczniów do nauki:
- Zmiany społeczne i ekonomiczne a motywacja do nauki
- Endogenne źródła problemów z motywacją
- Trudności typowe dla danego etapu rozwojowego uczniów
2. Komunikacja – podstawowe narzędzia pracy nauczyciela:
- Jak komunikują się uczniowie
- Nauczyciel w środowisku on-line
- Komunikacja bez przemocy – teoria i ćwiczenia
- Budowanie zaufania i relacji wspierającej motywację
- Nasze własne nienajlepsze nawyki komunikacyjne i jak z nimi walczyć
- Zarządzanie klasą – budowanie autorytetu wzmacniającego motywację uczniów
3. Analiza przypadku:
- Podjęcie analizy co najmniej czterech przypadków, wskazanych przez uczestników szkolenia
- Ustalenie strategii postępowania odpowiedniego dla danego typu trudności motywacyjnych
4. Tworzenie wspólnoty dydaktycznej z rodzicami uczniów – zasady obowiązujące na zebraniach ogólnych i spotkaniach indywidualnych
5. Przykazania dla rodziców – motywowanie do nauki w domu
Zamów szkolenie

Formularz
