Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (ipet) i wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania ucznia (wopfu) – organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej w postpandemicznej rzeczywistości
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna staje przed nowymi wyzwaniami edukacyjnymi i wychowawczym, będącymi skutkiem pandemii. Badania wskazują, że dzieci i młodzież poniosą największe szkody psychiczne, a objawy stresu pourazowego PTSD będą diagnozowane u coraz większej grupy uczniów. Trudności generuje dodatkowo fakt, że nie wiemy jak będzie przebiegała readaptacja po wielomiesięcznej izolacji społecznej i nauczaniu zdalnym.
W kierunkach polityki oświatowej na rok szkolny 2021/2022 ministerstwo oczekuje, że szkoły sprostają wymaganiom uczniów ze SPE i wzmocnią działania, by pomoc psychologiczno-pedagogiczna była adekwatna do potrzeb uczniów po pandemii.
Na proponowanym szkoleniu metodą case stady przeanalizujemy, jak skutecznie udzielać pomocy PPP. Udostępnimy przykładowe dokumenty: indywidualną teczkę ucznia- co powinna zawierać?; WOFU i IPET. Odpowiemy na pytania i stworzymy model efektywnego systemu wsparcia w nowej rzeczywistości.
Program szkolenia:
- Prawo oświatowe- obowiązki dyrektora, nauczycieli i specjalistów w zakresie organizowania i udzielania PPP
- Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – strategia działania zespołu
- WOFU – zasady konstruowania – przykłady realizacji
- IPET – zasady konstruowania – przykłady realizacji
- System udzielania PPP dla ucznia posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej lub objętego pomocą ze względu na indywidualne potrzeby ucznia
- Kompleksowe działanie – formy i sposoby współpracy z rodzicami, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi placówkami edukacyjnymi działającymi na rzecz dziecka
Zamów szkolenie

Formularz
