Jak uczyć skutecznie i efektywnie – strategie dla ucznia i nauczyciela

O szkoleniu
Wszyscy wiemy, że samo zapoznanie się z materiałem lekcyjnym i zrozumienie go przez uczniów nie jest wystarczające, aby zdobyta wiedza była trwała. Możliwość czerpania informacji z zasobów swojej pamięci wymaga utrwalania wiadomości, co często stanowi problem, ponieważ nie każdy wie, jak to skutecznie zrobić. Bywa to też dylematem niejednego nauczyciela, któremu zależy na skutecznym przekazywaniu wiedzy.
Proponujemy Państwu szkolenie, prowadzone metodą warsztatową, przypominające nauczycielom techniki skutecznego uczenia się i metody zapamiętywania informacji, wzbogacające warsztat uczestników.
Proponowany program szkolenia
- Jak się uczymy? Rodzaje pamięci i co z tego wynika dla pracy nauczyciela
- Jak przebiega proces uczenia się?
- Na czym polega głębokie przetwarzanie wiedzy?
- Rodzaje pamięci: sensoryczna/ultrakrótka, krótkotrwała, trwała
- Jak przekazywać wiedzę, by łatwiej było zapamiętać jak najwięcej informacji, czyli porcjowanie i powtarzanie
- Zasady skutecznej efektywnej pracy dydaktycznej, czyli na co mam wpływ na lekcji?
- Analiza czynników wspierających uczenie się, na które mają wpływ nauczyciele – na podstawie badań Johna Hattiego – „Widoczne uczenie się dla nauczycieli” 2019
- Zebranie informacji, dotyczących organizacji pracy umysłowej – miejsce pracy, czynniki rozpraszające, czynniki wzmacniające, dieta dla ucznia
- Nowe, skuteczne i efektywne metody pracy na lekcji, które odpowiadają potrzebom współczesnego ucznia – warsztaty
- Nowe metody pracy na lekcji:
- eduScum
- Sześć myślowych kapeluszy
- Mapy myśli
- Edukacyjny escape room,
- Grywalizacja
- Jak korzystać z eTwinningu
- Co to jest pobble365?
- Nowe metody pracy na lekcji:
Dlaczego warto?
-
Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
-
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
-
Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
-
Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
-
Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami