fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Innowacje pedagogiczne w szkole/przedszkolu – od pomysłu do realizacji

Zgodnie z najnowszymi doniesieniami naukowymi (neuroobrazowanie pracy mózgu) wiemy, że największą chłonność korową mają mózgi małych dzieci. Naturalną cechą dziecka jest ciekawość, chęć poznawania otaczającego świata i dowiadywania się nowych, interesujących rzeczy. Dzisiaj nie wystarczy być kreatywnym nauczycielem, by te potrzeby zaspokajać. Gwałtowność rozwoju TIK, kryzys więzi i emocji, nowe horyzonty poznawcze, do czego dodatkowo przyczyniła się pandemia, zmuszają nauczycieli do przyjęcia postawy uwrażliwionego twórcy, który wspiera, uczy i zachęca do rozwoju. Proponujemy Państwu szkolenie, podczas którego, oprócz praktycznych informacji związanych z zainicjowaniem innowacji w placówce, otrzymacie wiele pomysłów, które sprawdziły się w wielu przedszkolach i szkołach.

 

Program szkolenia:

 

1. Najpierw innowator potem innowacja

 

  • Nauczyciele często mówią, że nie są na tyle twórczy, aby wdrożyć coś absolutnie nowego. Takie myślenie hamuje, albo wręcz uniemożliwia kreatywną aktywność i realizowanie nowatorstwa. Twórcze myślenie nie jest wyjątkową właściwością naszego umysłu, to umiejętność, którą można doskonalić, a innowację zawsze zaczynamy od postawy innowatora.

 

2. Od pomysłu do realizacji

 

  • Dokumentacja zgodna z aktualnym stanem prawnym
  • Przykładowe uzasadnienie z odwołaniem się do teorii pedagogicznych
  • Dokumentowanie przebiegu innowacji
  • Ewaluacja

 

3. Nowe nie zawsze innowacyjne

 

  • Zdarza się, że nowatorskie pomysły nie kończą się sukcesem. Stawianie zbyt wielu celów i sztywne formy ich realizacji mogą prowadzić do porażki, a w konsekwencji do zniechęcenia i zaniechania kolejnych działań. Jak uniknąć tego rodzaju zagrożeń?

 

4. Innowacje edukacyjne i wychowawcze

 

  • Zasady wprowadzania innowacji adoptowanej lub adaptowanej
  • Etapy, ważne informacje, zachęta do innowacji edukacyjnych i wychowawczych

 

5. Niezwykłe poznawanie zwykłych rzeczy – polisensoryczne doświadczanie

 

  • Czego można się nauczyć, turlając się po folii bąbelkowej? Co wafle tortowe mają do malowania obrazów?  Dlaczego sałatka ma szorstki smak, a puzon wydaje gorzki dźwięk?  Kilka inspiracji na innowację!

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.