Innowacje pedagogiczne w szkole/przedszkolu – od pomysłu do realizacji
Zgodnie z najnowszymi doniesieniami naukowymi (neuroobrazowanie pracy mózgu) wiemy, że największą chłonność korową mają mózgi małych dzieci. Naturalną cechą dziecka jest ciekawość, chęć poznawania otaczającego świata i dowiadywania się nowych, interesujących rzeczy. Dzisiaj nie wystarczy być kreatywnym nauczycielem, by te potrzeby zaspokajać. Gwałtowność rozwoju TIK, kryzys więzi i emocji, nowe horyzonty poznawcze, do czego dodatkowo przyczyniła się pandemia, zmuszają nauczycieli do przyjęcia postawy uwrażliwionego twórcy, który wspiera, uczy i zachęca do rozwoju. Proponujemy Państwu szkolenie, podczas którego, oprócz praktycznych informacji związanych z zainicjowaniem innowacji w placówce, otrzymacie wiele pomysłów, które sprawdziły się w wielu przedszkolach i szkołach.
Program szkolenia:
1. Najpierw innowator potem innowacja
- Nauczyciele często mówią, że nie są na tyle twórczy, aby wdrożyć coś absolutnie nowego. Takie myślenie hamuje, albo wręcz uniemożliwia kreatywną aktywność i realizowanie nowatorstwa. Twórcze myślenie nie jest wyjątkową właściwością naszego umysłu, to umiejętność, którą można doskonalić, a innowację zawsze zaczynamy od postawy innowatora.
2. Od pomysłu do realizacji
- Dokumentacja zgodna z aktualnym stanem prawnym
- Przykładowe uzasadnienie z odwołaniem się do teorii pedagogicznych
- Dokumentowanie przebiegu innowacji
- Ewaluacja
3. Nowe nie zawsze innowacyjne
- Zdarza się, że nowatorskie pomysły nie kończą się sukcesem. Stawianie zbyt wielu celów i sztywne formy ich realizacji mogą prowadzić do porażki, a w konsekwencji do zniechęcenia i zaniechania kolejnych działań. Jak uniknąć tego rodzaju zagrożeń?
4. Innowacje edukacyjne i wychowawcze
- Zasady wprowadzania innowacji adoptowanej lub adaptowanej
- Etapy, ważne informacje, zachęta do innowacji edukacyjnych i wychowawczych
5. Niezwykłe poznawanie zwykłych rzeczy – polisensoryczne doświadczanie
- Czego można się nauczyć, turlając się po folii bąbelkowej? Co wafle tortowe mają do malowania obrazów? Dlaczego sałatka ma szorstki smak, a puzon wydaje gorzki dźwięk? Kilka inspiracji na innowację!
Zamów szkolenie

Formularz
