fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Gry kooperacyjne jako narzędzie wsparcia procesu wychowawczego

Adresaci szkolenia:

Szkolenie jest przeznaczone do wszystkich pedagogów, psychologów, terapeutów, nauczycieli i wychowawców.

 

Cele główne:
• Prezentacja gier kooperacyjnych
• Wzbogacenie warsztatu wychowawcy i nauczyciela w pracy z dziećmi i młodzieżą za pomocą gier kooperacyjnych uczących współpracy, komunikacji, podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów.
• Praca metodą kooperacji w celu rozwiązywanie konfliktów w klasie, przeciwdziałania przemocy, propagowania tolerancji, nauka szacunku do siebie i innych oraz wrażliwości na niesprawiedliwość.
• Gra kooperacyjna jako narzędzie wzmacniającą sferę emocjonalną.
• Zakup odpowiednich gier planszowych do pracy z grupą.

 

Cele szczegółowe (przewidywane efekty)
Większość gier planszowych dostępnych na rynku oparta jest na rywalizacji, na dążeniu do wygranej jednej konkretnej osoby. Jest to jak najbardziej słuszne założenie, ale nie we wszystkich przypadkach przynosi dobre efekty. Kiedy chcemy wykorzystać grę jako narzędzie uczące dzieci i młodzież współpracy, pracy zespołowej by wzmocnić ich sferę emocjonalną należy sięgnąć po gry kooperacyjne.
Gra kooperacyjna to świetne narzędzie do rodziców, nauczycieli czy trenerów, w której chcemy zintegrować rodzeństwo czy grupę. W tego typu grach liczy się wspólne zwycięstwo i pokonanie gry. W takich grach nie rywalizujemy, nie ma interakcji czy konfliktów między graczami. Liczy się kreatywność, otwartość na współpracę, edukacja i socjalizacja.
Obecnie na rynku dostępnych jest wiele gier kooperacyjnych. Które z nich wybrać, jaki jest stopień skomplikowania, do jakiego wieku są dostosowane i jak je zastosować na lekcji.

 

Program szkolenia:

    1. Wprowadzenie – wprowadzenie w tematykę warsztatów
    2. Gry planszowe kooperacyjne jako narzędzie profilaktyczne.
      • Wykorzystanie gier kooperacyjnych na lekcji w pracy indywidualnej i grupowej.
      • Gier planszowe uczące współpracy, niwelujące trudności w zachowaniu i agresji, integrujące grupę, dostarczające pozytywnych wzmocnień i kształtujące funkcje społeczne.
      • Nauka uczenia się komunikacji i podejmowania trudnych decyzji.
      • Gry kooperacyjne dla dzieci w klasach 1-3
      • Gry kooperacyjne dla dzieci w klasach 4-8
    3. Ćwiczenia praktyczne
      • Zastosowanie w praktyce gier kooperacyjnych.
      • Omówienia zasad prowadzenia zajęć.
      • Wyciąganie prawidłowych wniosków.
      • Praca indywidualna i z grupą dzieci.

    4. Podsumowanie i zakończenie warsztatów – ankieta, wnioski do dalszej pracy, Wykorzystanie gier na zajęciach

     

     

     

Prowadzący: Sławomir Wiechowski

Nauczyciel, informatyk, webmaster, fotograf oraz wielki miłośnik planszówek. Propagator wykorzystania gier planszowych w edukacji dzieci i młodzieży. Odznaczony przez prezydenta Polski w roku 2011 tytułem Wychowawca roku. Założyciel największego w Polsce klubu gier planszowych Pionkolandia, a także autor i projektant gier planszowych. Trener, prowadzi cykl szkoleń między innymi: „Na północy stop cyberprzemocy”, „Wykorzystanie gier planszowych w edukacji”, „Projektowanie gier”. Jest również animatorem kultury, organizuje szereg imprez kulturalnych, eventów, konkursów i turniejów ogólnopolskich. Z zamiłowania fotograf i amator biegów. Od 2014 roku członek Kapituły Nagroda Gra Roku. Recenzent gier w serwisie Znadplansz.pl

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.