Dydaktyka
- Metody coachingowe w pracy wychowawczej nauczyciela i wychowawcy
- Skuteczna praca z uczniem w dobie nowych technologii
- Wszyscy jesteśmy kompetentni czyli inteligencje wielorakie w praktyce szkolnej
- Uczeń zdolny – uczeń wzorowy – szkolny dylemat
- Escape room na zajęciach edukacyjnych
- Rozwijanie umiejętności kluczowych – wymagania zawarte w prawie oświatowym i praktyczne sposoby ich realizacji
- Kreatywne prace domowe we współczesnej szkole
- Poczuj magię czytania
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych – czyli jak sprostać europejskim wymaganiom
- Nauka przez zabawę – nowe pomysły i inspiracje
- Żywa lekcja – aktywny uczeń – poznanie schematów i sposobów angażowania uczniów do pracy w trakcie zajęć.
- Rola nauczyciela wspomagającego w procesie udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
- SNOS – Syndrom Nieadekwatności Osiągnięć szkolnych, czyli jak pracować ze „zdolnym leniem”?
- Nie tylko IQ – czyli o sposobach wykorzystywania Teorii Inteligencji Wielorakich w pracy z uczniami
- Uczenie uczniów uczenia się jako podstawowe zadanie nauczycieli
- Myślografia – notatki rysunkowe, od których trudno oderwać oczy. Jak zobrazować treści lekcji, aby uczniowie szybciej i lepiej zapamiętywali?
- Gry planszowe jako narzędzie dydaktyczne. O wartości gier planszowych w edukacji dzieci i młodzieży
- Metody aktywizujące jako sposób na wdrażanie kompetencji kluczowych
- Wciąganie w czytanie – jak sprawić, aby czytanie było dla ucznia – TANIE, a nie drogie?
- Aktywny nauczyciel, aktywny uczeń – warsztaty
- Uczeń zdolny – jaki jest, jak go zauważyć, jak z nim pracować?
- Sztuka koncentracji – czyli jak zachęcić ucznia do udziału w lekcji
- Jak uczyć skutecznie i efektywnie – strategie dla ucznia i nauczyciela
- Pamięć 2.0, czyli jak wykorzystać mnemotechniki do efektywnej nauki?
- Twórcze metody pracy na lekcji. Jak prowadzić lekcję, na którą uczniowie czekają z niecierpliwością?
- Diagnoza zagrożeń związanych z używaniem substancji psychotropowych, środków zastępczych oraz nowych substancji psychoaktywnych w programie wychowawczo – profilaktycznym – nowy obowiązek każdej szkoły i placówki
- Projekt edukacyjny w szkole podstawowej czyli zdobywanie wiedzy przez doświadczenie
- Wolontariat w praktyce szkolnej