Wyniki badań, dotyczące efektów nauczania uwidoczniły, że umiejętności matematyczne u absolwentów szkół średnich są zbyt słabo rozwinięte. Warto wiedzieć, że trudności na wyższym poziome często wynikają z licznych zaniedbań i nieprawidłowości w nauczaniu matematyki na pierwszym etapie edukacyjnym.
Dlaczego bowiem jeden uczeń łatwo i bez większych problemów przyswaja treści matematyczne, a drugi nie jest w stanie się tego nauczyć? Dlaczego dla jednego myślenie matematyczne jest logiczne, a dla drugiego, to ,,czarna magia”, której pojęcie wymaga cudu? Odpowiedź jest prosta – sukces w nauczaniu matematyki, w dużej mierze, zależy tego w jaki sposób nauczyciel przekaże uczniowi informacje. Chodzi o to, by ten je zrozumiał, zakodował i zapamiętał w sposób prawidłowy.
Jak to robić?
Wszystkich, którzy chcą uzyskać odpowiedź na to pytanie, zapraszamy na warsztaty, podczas których przedstawione zostaną:
- sprawdzone metody pracy z dziećmi w nauczaniu matematyki , które wielu nauczycieli stosuje z sukcesem – proste przepisy gotowe do zastosowania w praktyce;
- innowacyjne rozwiązania, rozwijające umiejętności matematyczne dzieci, dzięki którym sukcesy dziecka w tym zakresie staną się łatwiejsze do osiągnięcia
- efektywne metody pracy, wspomagające dzieci młodsze w nauce matematyki.
Program szkolenia:
-
Poznanie predyspozycji, możliwości i potrzeb dzieci, związanych z rozumowaniem matematycznym
-
Przedstawienie problemów, związanych z nabytymi (lub nie) w przedszkolu umiejętnościami matematycznymi wśród uczniów szkoły podstawowej
-
Zapoznanie nauczycieli z uwarunkowaniami trudności w nauce matematyki
-
Omówienie form aktywności dzieci, sprzyjających rozwojowi myślenia matematycznego
-
Omówienie cech dzieci, w zakresie pokonywania trudności, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w nauce matematyki
-
Aktywność ruchowa i zabawy, kształtujące myślenie i pojęcia matematyczne u dzieci
-
Manipulacja i jej wielkie znaczenie w rozwoju rozumowania matematycznego (szczególna rola zabaw konstrukcyjnych, itp.)
-
Rola spostrzegania i uwagi w zabawach, a rozumowanie matematyczne (ocena odległości, wysokości, wielkości, zależności przestrzennych itp.) – przykłady zabaw
-
Właściwości emocji i motywacji, a zdolność do pokonywania trudności, związanych z nauką matematyki
-
Rodzice i ich rola w kształtowaniu myślenia matematycznego