Uczenie uczniów uczenia się, jako podstawowe zadanie nauczycieli
Polska edukacja nieustannie jest płaszczyzną, w której krzyżują się społeczne nadzieje i krytyka. My wolimy włączyć się w nurt, który ma na celu konstruktywne rozważania nad uczeniem uczenia się – ponowne zdefiniowanie uczenia i przemyślenie kierunku zmian, w przygotowaniu edukacyjnego spotkania nauczyciela z uczniem. Nasza propozycja spotkania z radą pedagogiczna składa się z dwóch części. W pierwszej zostanie omówiony proces powstawania wiedzy i uczenia się, strategii pracy nauczyciela oraz ról, jakie przyjmuje on w edukacji. Szczególna uwaga zostanie poświęcona etapom procesu uczenia i warunkom, bez których uczenie uczenia nie zachodzi. W drugiej części zostaną przedstawione konkretne metody i narzędzia, generujące rozwój uczenia się. Pozwolą one na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.
Program szkolenia:
-
Założenia dotyczące uczenia się i tworzenia wiedzy – 10 najważniejszych odkryć z perspektywy poznawczej
-
Elementy procesu uczenia się i warunki konieczne w tym procesie, o które musi zadbać nauczyciel
na lekcji
-
Szkolne środowisko uczenia się – dobre praktyki, dotyczące budowania kultury uczenia się w klasie szkolnej
-
Planowanie i organizacja pracy ucznia – od działania ze wsparciem nauczyciela, do działania samodzielnego i ze wsparciem grupy
-
Ocenianie i monitorowanie pracy ucznia
-
Rozwijanie zdolności uczenia się – metoda naukowego poznania i narzędzia uczenia
-
Rola i znaczenie strategii rozwiązywania problemów
-
Pytania i ich znaczenie dla rozwoju uczenia się (rodzaje pytań stosowanych przez nauczycieli)
-
Procedury w procesie nauczania przedmiotu i ich znaczenie dla rozwoju uczenia się
Prowadzący:
6
Zamów szkolenie

Formularz
