fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Uczenie uczniów uczenia się, jako podstawowe zadanie nauczycieli

Polska edukacja nieustannie jest płaszczyzną, w której krzyżują się społeczne nadzieje i krytyka. My wolimy włączyć się w nurt, który ma na celu konstruktywne rozważania nad uczeniem uczenia się – ponowne zdefiniowanie uczenia i przemyślenie kierunku zmian, w przygotowaniu edukacyjnego spotkania nauczyciela z uczniem. Nasza propozycja spotkania z radą pedagogiczna składa się z dwóch części. W pierwszej zostanie omówiony proces powstawania wiedzy i uczenia się, strategii pracy nauczyciela oraz ról, jakie przyjmuje on w edukacji. Szczególna uwaga zostanie poświęcona etapom procesu uczenia i warunkom, bez których uczenie uczenia nie zachodzi. W drugiej części zostaną przedstawione konkretne metody i narzędzia, generujące rozwój uczenia się. Pozwolą one na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.

 

Program szkolenia:

 

  1. Założenia dotyczące uczenia się i tworzenia wiedzy – 10 najważniejszych odkryć z perspektywy poznawczej

  2. Elementy procesu uczenia się i warunki konieczne w tym procesie, o które musi zadbać nauczyciel

    na lekcji

  3. Szkolne środowisko uczenia się – dobre praktyki, dotyczące budowania kultury uczenia się w klasie szkolnej

  4. Planowanie i organizacja pracy ucznia – od działania ze wsparciem nauczyciela, do działania samodzielnego i ze wsparciem grupy

  5. Ocenianie i monitorowanie pracy ucznia

  6. Rozwijanie zdolności uczenia się – metoda naukowego poznania i narzędzia uczenia

  7. Rola i znaczenie strategii rozwiązywania problemów

  8. Pytania i ich znaczenie dla rozwoju uczenia się (rodzaje pytań stosowanych przez nauczycieli)

  9. Procedury w procesie nauczania przedmiotu i ich znaczenie dla rozwoju uczenia się

 

Prowadzący:

6

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.