fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Uczenie uczniów uczenia się, jako podstawowe zadanie nauczycieli

Polska edukacja nieustannie jest płaszczyzną, w której krzyżują się społeczne nadzieje i krytyka. My wolimy włączyć się w nurt, który ma na celu konstruktywne rozważania nad uczeniem uczenia się – ponowne zdefiniowanie uczenia i przemyślenie kierunku zmian, w przygotowaniu edukacyjnego spotkania nauczyciela z uczniem. Nasza propozycja spotkania z radą pedagogiczna składa się z dwóch części. W pierwszej zostanie omówiony proces powstawania wiedzy i uczenia się, strategii pracy nauczyciela oraz ról, jakie przyjmuje on w edukacji. Szczególna uwaga zostanie poświęcona etapom procesu uczenia i warunkom, bez których uczenie uczenia nie zachodzi. W drugiej części zostaną przedstawione konkretne metody i narzędzia, generujące rozwój uczenia się. Pozwolą one na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.

 

Program szkolenia:

 

  1. Założenia dotyczące uczenia się i tworzenia wiedzy – 10 najważniejszych odkryć z perspektywy poznawczej

  2. Elementy procesu uczenia się i warunki konieczne w tym procesie, o które musi zadbać nauczyciel na lekcji

  3. Szkolne środowisko uczenia się – dobre praktyki, dotyczące budowania kultury uczenia się w klasie szkolnej

  4. Planowanie i organizacja pracy ucznia – od działania ze wsparciem nauczyciela, do działania samodzielnego i ze wsparciem grupy

  5. Ocenianie i monitorowanie pracy ucznia

  6. Rozwijanie zdolności uczenia się – metoda naukowego poznania i narzędzia uczenia

  7. Rola i znaczenie strategii rozwiązywania problemów

  8. Pytania i ich znaczenie dla rozwoju uczenia się (rodzaje pytań stosowanych przez nauczycieli)

  9. Procedury w procesie nauczania przedmiotu i ich znaczenie dla rozwoju uczenia się

 

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.