Skuteczne nauczanie wg zasad Baraka Rosenshine’a
Jakie metody naprawdę działają?
Które z nowych trendów w edukacji naprawdę prowadzą do lepszego uczenia się?
Jak stosować Rosenshine’a w praktyce, bez dodatkowego obciążenia nauczyciela?
Na te i inne pytania odpowiemy w trakcie szkolenia dotyczącego efektywnych technik nauczania opierających się o wyniki badań naukowych z zakresu psychologii poznawczej, neurobiologii, a także badań metod stosowanych przez najbardziej efektywnych nauczycieli.
Program szkolenia:
1. Gdzie jest prawda w edukacji?
- Omówienie źródeł wiedzy w badaniach naukowych w edukacji
2. Skuteczne nauczanie wg Rosenshine’a
- Prezentacja i omówienie ogólnych zasad nauczania Baraka Rosenshine’a
3. Jak stosować Rosenshine’a w praktyce?
- Retrieval practice – czyli przywoływanie z pamięci – krótkie nagranie dotyczące narzędzi do pracy z klasą, quiz dla uczestników
- Spaced practice – czyli odejście od nauczania blokowego – krótkie nagranie dotyczące narzędzi do pracy z klasą, quiz dla uczestników
- Interleaving – czyli przeplatanie materiału – krótkie nagranie dotyczące narzędzi do pracy z klasą, quiz dla uczestników
- Wprowadzanie nowego materiału – krótkie nagranie dotyczące narzędzi do pracy z klasą, quiz dla uczestników
4. Uporządkowanie wiedzy i sformułowanie praktycznych rekomendacji dla pracy w klasie z wykorzystaniem opartych do dowody naukowe skutecznych zasad nauczania
Prowadzący:
dr hab. Maciej Jakubowski
Ekonomista i socjolog, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, były wiceminister edukacji (2012-2014). Wcześniej pracował w zespole zarządzającym badaniem PISA w siedzibie OECD w Paryżu. Współpracował jako konsultant z Bankiem Światowym oraz UNDP.Prowadził badania na University of Pittsburgh w USA, Ludwig Maximilian University w Niemczech oraz European University Institute we Włoszech.
Jest współtwórcą metody edukacyjnej wartości dodanej w Polsce, autorem i współautorem kilku książek, kilkudziesięciu raportów badawczych oraz artykułów naukowych. W pracy naukowej zajmował się przede wszystkim analizą wpływu zmian w polityce edukacyjnej na postępy uczniów.
dr Tomasz Gajderowicz
Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Katedrze Makroekonomii i Teorii Handlu Zagranicznego Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, konsultant Banku Światowego, ekspert w Ośrodku Badań Rynku Pracy UW. Uczestniczył w licznych projektach dotyczących badań preferencji wobec kształcenia i podejmowania pracy i oraz sposobów stymulowania oferowania określonego wysiłku w obu tych obszarach.
Specjalizuje się w implementacji nowoczesnych metod mikroekonometrycznych do analizy wewnętrznej i zewnętrznej motywacji w kształceniu i pracy zawodowej. Obszar badawczy, w którym jest autorem nowatorskich rozwiązań metodologicznych i publikacji obejmuje procesy akumulacji oraz wykorzystania w gospodarce (utylizacji) kapitału ludzkiego, a więc obszar styku sektora edukacji oraz rynku pracy.
Zamów szkolenie

Formularz
