Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych
Udział w tym szkoleniu da Państwu odpowiedź na pytanie: W jaki sposób możemy podnosić jakość kształcenia oraz dostępność i jakość wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach? Badania naukowe pokazują, że efektywna współpraca zespołowa ma ogromny wpływ na skuteczność procesów edukacyjnych. Istotnym aspektem, który zostanie poruszony podczas zajęć będzie zatem współdziałanie, a także rozwój zawodowy nauczyciela i zalety uczenia się przez całe życie, wykorzystanie coachingu, mentoringu, samodoskonalenia oraz doskonalenia w działaniu.
W trakcie nauczyciele poznają założenia edukacji włączającej i korzyści, jakie z niej płyną. Dowiedzą się także, dlaczego tak cenna jest różnorodność uczniów w klasie i co z tego wynika dla efektywności kształcenia. Niezwykle istotne w edukacji włączającej jest wspieranie wszystkich uczniów, nie tylko tych ze SPE oraz nastawienie na współpracę. Dlatego podczas zajęć nauczyciele poznają koncepcje indywidualizacji i dostosowania, oparte na założeniach UDL (z ang. Universal Design for Learning) oraz zasady tworzenia treści ETR (z ang. easy-to-read).
Program szkolenia:
1. Edukacja włączająca jako edukacja wysokiej jakości dla wszystkich uczniów
- Założenia edukacji włączającej
- Wymiary dostępności edukacji
- Uczestniczenie w procesie uczenia się
- Korzyści płynące z edukacji włączającej
2. Zadania nauczycieli i specjalistów w procesie wdrażania edukacji włączającej
- Zadania nauczycieli i specjalistów w procesie wdrożeniowym
- Postawy nauczycieli jako kluczowy czynnik powodzenia inkluzji
3. Ocena funkcjonalna w praktyce edukacyjnej
- Cele oceny funkcjonalnej i jej przebieg
- Model biopsychospołeczny
- Planowanie i ocena efektywności udzielanego wsparcia
4. Zastosowanie UDL w praktyce szkolnej/przedszkolnej
- Zasady UDL – od teorii do praktyki
- Dostosowania oraz racjonalne usprawnienia
5. ETR, jako przykładowy element uniwersalnego projektowania
- Metodyka tworzenia tekstu łatwego do czytania (ETR)
6. Efektywna współpraca nauczycieli i specjalistów oraz innych podmiotów
- Zadania i przebieg konsultacji szkolnych
- Podstawy efektywnej komunikacji
- Dobre praktyki w obszarze współpracy zainteresowanych podmiotów
Zamów szkolenie

Formularz
