Nauczanie XXI wieku – jak robić to skutecznie i w oparciu o dowody naukowe?
Proponowane szkolenie oparte jest na unikalnym spojrzeniu na edukację wyłącznie przez pryzmat empirycznych badań naukowych. Składa się z trzech 90 minutowych spotkań, na których prelegenci rozprawiają się z funkcjonującymi w powszechnej opinii mitami i zbierają w jednym miejscu skuteczne techniki nauczania.
MODUŁ I. Co jest faktem a co mitem w edukacji. Jakie metody nauczania mają poparcie w badaniach naukowych?
-
Popularne mity dotyczące tego, jak działa mózg, jak się uczymy i jakie są efektywne techniki nauczania i uczenia się
-
Omówieniu wyników badań psychologii poznawczej oraz doświadczeń najbardziej skutecznych nauczycieli
-
Analiza publikacji, stanowiących podstawę szkolenia
MODUŁ II. Jak stymulować motywację i uczyć skutecznie?
-
Kluczowa rola motywacji wewnętrznej i zewnętrznej w procesie nauczania -skuteczne zarządzanie zachętami dla uczniów („incentives management”)
-
Zastosowanie różnych technik nauczania i uczenia przez nauczycieli, uczniów jak i rodziców
-
Omówienie częstych błędów w zastosowaniu tych zasad oraz proste techniki zapewniające ich skuteczność
MODUŁ III. Wykorzystanie skutecznych technik nauczania w prowadzeniu lekcji
-
Przykłady dobrej praktyki w szkole – możliwości wykorzystania konkretnych rozwiązań przez nauczycieli stosujących zasady skutecznego nauczania
Prowadzący:
dr hab. Maciej Jakubowski
Ekonomista i socjolog, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, były wiceminister edukacji (2012-2014). Wcześniej pracował w zespole zarządzającym badaniem PISA w siedzibie OECD w Paryżu. Współpracował jako konsultant z Bankiem Światowym oraz UNDP.Prowadził badania na University of Pittsburgh w USA, Ludwig Maximilian University w Niemczech oraz European University Institute we Włoszech.
Jest współtwórcą metody edukacyjnej wartości dodanej w Polsce, autorem i współautorem kilku książek, kilkudziesięciu raportów badawczych oraz artykułów naukowych. W pracy naukowej zajmował się przede wszystkim analizą wpływu zmian w polityce edukacyjnej na postępy uczniów.
dr Tomasz Gajderowicz
Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Katedrze Makroekonomii i Teorii Handlu Zagranicznego Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, konsultant Banku Światowego, ekspert w Ośrodku Badań Rynku Pracy UW. Uczestniczył w licznych projektach dotyczących badań preferencji wobec kształcenia i podejmowania pracy i oraz sposobów stymulowania oferowania określonego wysiłku w obu tych obszarach.
Specjalizuje się w implementacji nowoczesnych metod mikroekonometrycznych do analizy wewnętrznej i zewnętrznej motywacji w kształceniu i pracy zawodowej. Obszar badawczy, w którym jest autorem nowatorskich rozwiązań metodologicznych i publikacji obejmuje procesy akumulacji oraz wykorzystania w gospodarce (utylizacji) kapitału ludzkiego, a więc obszar styku sektora edukacji oraz rynku pracy.
Zamów szkolenie

Formularz
