fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Metody aktywizujące w pracy z uczniem ze spektrum autyzmu

Indywidualizacja nauczania, dostosowanie metod i sposobów oceniania, to obecnie nieodłączne elementy pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Dlatego nauczyciele wciąż szukają doskonalszych rozwiązań, które uwzględniają zarówno specyfikę ASD, jak i konieczność poświęcenia odpowiedniej ilości czasu całej klasie. Dobrym rozwiązaniem mogą okazać się metody aktywizujące, które pozwalają na włączenie uczniów w proces edukacyjny, naukę poprzez działanie, przeżywanie, a także integrację z zespołem klasowym. Proponujemy Państwu szkolenie, podczas którego uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób stosować je w pracy z uczniem ze spektrum autyzmu oraz otrzymają praktyczne przykłady do wykorzystania w trakcie zajęć lekcyjnych.

 

  1. Rozpoznanie i dostosowanie – analiza przypadków

  2. Wykorzystać ograniczenia – co zrobić z „niezrozumiałym” potencjałem ucznia autystycznego

  3. Metody aktywne, które trafiają do każdego – uczeń z ASD w konfrontacji z pracą zespołową

  4. Indywidualizacja – zobaczyć wyjątkowość

  5. Odległe skojarzenia, odmienne wzorce poznawcze – przestrzeń dla kreatywności ucznia

    z ASD

  6. Przykłady metod aktywnych z klasą, dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczniów z ASD

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.