Jak przygotować uczniów do egzaminu 8-klasisty? Diagnoza, wnioski i rekomendacje
Oferowane szkolenie oparte jest na unikalnym narzędziu diagnostycznym pozwalającym na zewnętrzne spojrzenie na wyniki uczniów oraz ich kontekst. Autorzy szkolenia wskażą także rekomendacje dla pracy z uczniami i zostawią nauczycielom wyniki w formie zdalnego panelu do dalszej analizy. Szkolenie może być przeprowadzone pod kątem egzaminu z matematyki lub języka polskiego.
Program szkolenia:
SPOTKANIE PIERWSZE
Jakie metody nauczania są najbardziej skuteczne? Jak narzędzia diagnostyczne można wykorzystywać do nauczania?
- Efektywne techniki nauczania i uczenia się oraz rola narzędzi diagnostycznych w edukacji w oparciu o wyniki badań psychologii poznawczej oraz doświadczenia najbardziej skutecznych nauczycieli
- Zastosowanie różnych technik nauczania i uczenia zarówno przez nauczycieli, uczniów jak i rodziców
- Częste błędy w zastosowaniu testów i narzędzi diagnostycznych oraz proste techniki zapewniające ich skuteczność.
FILM INSTRUKTAŻOWY ORAZ SESJA PYTAŃ NA ŻYWO
Narzędzie diagnostyczne – konstrukcja i zastosowanie
- Omówienie zdalnego narzędzia diagnostycznego i sposobu jego wykorzystania przez nauczycieli w klasie
- Odpowiedzi na pytania uczestników, dotyczące aplikacji diagnostycznej
PRZEPROWADZENIE BADANIA W SZKOLE
SPOTKANIE DRUGIE
Wykorzystanie skutecznych technik nauczania w prowadzeniu lekcji
- Omówienie wyników badania uczniów i zebranie rekomendacji dla dalszego kształcenia
- Przykłady dobrej praktyki w szkole – możliwości wykorzystania konkretnych rozwiązań przez nauczycieli, stosujących zasady skutecznego nauczania.
Prowadzący:
dr hab. Maciej Jakubowski
Ekonomista i socjolog, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, były wiceminister edukacji (2012-2014). Wcześniej pracował w zespole zarządzającym badaniem PISA w siedzibie OECD w Paryżu. Współpracował jako konsultant z Bankiem Światowym oraz UNDP. Prowadził badania na University of Pittsburgh w USA, Ludwig Maximilian University w Niemczech oraz European University Institute we Włoszech.
Jest współtwórcą metody edukacyjnej wartości dodanej w Polsce, autorem i współautorem kilku książek, kilkudziesięciu raportów badawczych oraz artykułów naukowych. W pracy naukowej zajmował się przede wszystkim analizą wpływu zmian w polityce edukacyjnej na postępy uczniów.
dr Tomasz Gajderowicz
Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Katedrze Makroekonomii i Teorii Handlu Zagranicznego Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, konsultant Banku Światowego, ekspert w Ośrodku Badań Rynku Pracy UW. Uczestniczył w licznych projektach dotyczących badań preferencji wobec kształcenia i podejmowania pracy i oraz sposobów stymulowania oferowania określonego wysiłku w obu tych obszarach.
Specjalizuje się w implementacji nowoczesnych metod mikroekonometrycznych do analizy wewnętrznej i zewnętrznej motywacji w kształceniu i pracy zawodowej. Obszar badawczy, w którym jest autorem nowatorskich rozwiązań metodologicznych i publikacji obejmuje procesy akumulacji oraz wykorzystania w gospodarce (utylizacji) kapitału ludzkiego, a więc obszar styku sektora edukacji oraz rynku pracy.
Zamów szkolenie

Formularz
