Indywidualizacja procesu nauczania
Indywidualizacja nie jest synonimem pracy indywidualnej. Nauczyciel, w trakcie jednostki lekcyjnej, nie jest w stanie pracować z każdym uczniem „tête-à-tête”. Jednak potrzeba indywidualizacji nauczania wynika z dużych różnic indywidualnych między uczniami. W nauczaniu zindywidualizowanym nauczyciel kieruje swoją uwagę na poszczególnych uczniów i dostosowuje nauczanie do ich predyspozycji. W takim trybie, każdy uczeń w klasie pracuje w swoim własnym rytmie i na odpowiednim dla siebie poziomie. Obecnie również wiele uwagi poświęca się efektywności nauczania i uczenia się, w tym stylom uczenia się (zadania dla wzrokowców, słuchowców, ruchowe dla zbyt aktywnych uczniów). Na szkoleniu nauczyciele wzbogacą swój warsztat pracy, poznając różne metody indywidualizacji w czasie lekcji.
Program szkolenia:
1. Indywidualizacja – wykorzystanie indywidualnych właściwości uczącego się
2. Diagnoza czyli o granicach i horyzontach możliwości ucznia
3. O sprawiedliwym traktowaniu, czyli jak efektywnie pracować z uczniami ze SPE
4. Metody pracy na lekcji uwzględniające potencjał i ograniczenia uczących się
5. Sposoby pracy z grupą zróżnicowaną – uczeń zdolny, uczeń z niepełnosprawnością
6. Formy pracy na lekcji: zróżnicowanie trudności, grupy zadaniowe, grupy jednolite, podział obowiązków, wsparcie rówieśnicze itd.
Zamów szkolenie

Formularz
