Fakty i mity w edukacji. Jakie metody nauczania mają poparcie w badaniach naukowych?
Które z nowych trendów w edukacji naprawdę prowadzą do lepszego uczenia się?
Czy to w jaki sposób uczymy oparte jest w pewnym stopniu na mitach?
Na te i inne pytania odpowiemy w trakcie szkolenia dotyczącego efektywnych technik nauczania, opierających się o wyniki badań naukowych z zakresu psychologii poznawczej, neurobiologii, a także badań metod, stosowanych przez najbardziej efektywnych nauczycieli.
Program szkolenia:
1. Quiz wiedzy
- Wypełnienie autorskiego, przygotowanego na potrzeby szkolenia quizu wiedzy, dotyczącego faktów i mitów w edukacji
2. Mity w edukacji
- W kontekście wyników quizu, omówione zostaną dowody na prawdziwość poszczególnych twierdzeń. Omówimy m.in. skuteczność dopasowywania stylów uczenia, wprowadzania nauki przez praktykę i innych technik.
3. Wnioski
- Ostatnim elementem szkolenia jest uporządkowanie wiedzy i sformułowanie praktycznych rekomendacji dla pracy w klasie z wykorzystaniem opartych do dowody naukowe skutecznych zasad nauczania. Omówione zostaną m.in. powtarzanie w odstępach, budowanie rusztowań, formatywne testowanie.
Prowadzący:
dr hab. Maciej Jakubowski
Ekonomista i socjolog, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, były wiceminister edukacji (2012-2014). Wcześniej pracował w zespole zarządzającym badaniem PISA w siedzibie OECD w Paryżu. Współpracował jako konsultant z Bankiem Światowym oraz UNDP.Prowadził badania na University of Pittsburgh w USA, Ludwig Maximilian University w Niemczech oraz European University Institute we Włoszech.
Jest współtwórcą metody edukacyjnej wartości dodanej w Polsce, autorem i współautorem kilku książek, kilkudziesięciu raportów badawczych oraz artykułów naukowych. W pracy naukowej zajmował się przede wszystkim analizą wpływu zmian w polityce edukacyjnej na postępy uczniów.
dr Tomasz Gajderowicz
Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Katedrze Makroekonomii i Teorii Handlu Zagranicznego Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, konsultant Banku Światowego, ekspert w Ośrodku Badań Rynku Pracy UW. Uczestniczył w licznych projektach dotyczących badań preferencji wobec kształcenia i podejmowania pracy i oraz sposobów stymulowania oferowania określonego wysiłku w obu tych obszarach.
Specjalizuje się w implementacji nowoczesnych metod mikroekonometrycznych do analizy wewnętrznej i zewnętrznej motywacji w kształceniu i pracy zawodowej. Obszar badawczy, w którym jest autorem nowatorskich rozwiązań metodologicznych i publikacji obejmuje procesy akumulacji oraz wykorzystania w gospodarce (utylizacji) kapitału ludzkiego, a więc obszar styku sektora edukacji oraz rynku pracy.
Zamów szkolenie

Formularz
