fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Dwujęzyczność, czyli co? Jak wykorzystać język obcy i CLIL do poszerzenia horyzontów uczniowskiego myślenia

Proponujemy szkolenie, skierowane do nauczycieli/zespołów nauczycielskich, które chcą rozpocząć nauczanie dwujęzyczne lub już je rozpoczęli w szkołach podstawowych. W trakcie warsztatu uczestnicy zapoznają się zarówno z formalnoprawnymi aspektami wdrażania tej metody nauczania – podstawami prawnymi, wymaganiami wobec nauczycieli i szkoły, dokumentacją, jak i z zagadnieniami praktycznymi – wskazówkami metodycznymi, przykładami podręczników, czy gier i zabaw.

 

Program szkolenia:

 

1. Wstęp do dwujęzyczności

 

  • Podstawy prawne
  • Wymogi wobec nauczyciela i szkoły

 

2. Zasoby, czyli ludzie i sprzęt

 

  • Czego jako szkoła potrzebujemy, aby zacząć?
  • Jak zaplanować nauczanie dwujęzyczne w aspekcie kadrowym, organizacyjnym i budżetowym?

 

4. Wymagania organizacyjne i metodyczne

 

  • Jak pracować w zespole, aby CLIL się udał?
  • Działanie zespołowe jako warunek sukcesu

5. Metody i techniki

 

  • Co działa, co nie działa?
  • Przegląd metod, które pozwalają na sukces nauczania dwujęzycznego, między innymi na podstawie badań i doświadczeń

 

6. Warsztat nauczyciela

 

  • Podręczniki, gry, zabawy, materiały – przykłady
  • Pokaz możliwych do wykorzystania źródeł internetowych i tradycyjnych z różnych przedmiotów

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.