Dwujęzyczność, czyli co? Jak wykorzystać język obcy i CLIL do poszerzenia horyzontów uczniowskiego myślenia
Proponujemy szkolenie, skierowane do nauczycieli/zespołów nauczycielskich, które chcą rozpocząć nauczanie dwujęzyczne lub już je rozpoczęli w szkołach podstawowych. W trakcie warsztatu uczestnicy zapoznają się zarówno z formalnoprawnymi aspektami wdrażania tej metody nauczania – podstawami prawnymi, wymaganiami wobec nauczycieli i szkoły, dokumentacją, jak i z zagadnieniami praktycznymi – wskazówkami metodycznymi, przykładami podręczników, czy gier i zabaw.
Zapraszamy do zapoznania się z programem zajęć!
Program szkolenia:
1. Wstęp do dwujęzyczności
- Podstawy prawne
- Wymogi wobec nauczyciela i szkoły
2. Zasoby, czyli ludzie i sprzęt
- Czego jako szkoła potrzebujemy, aby zacząć?
- Jak zaplanować nauczanie dwujęzyczne w aspekcie kadrowym, organizacyjnym i budżetowym?
4. Wymagania organizacyjne i metodyczne
- Jak pracować w zespole, aby CLIL się udał?
- Działanie zespołowe jako warunek sukcesu
5. Metody i techniki
- Co działa, co nie działa?
- Przegląd metod, które pozwalają na sukces nauczania dwujęzycznego, między innymi na podstawie badań i doświadczeń
6. Warsztat nauczyciela
- Podręczniki, gry, zabawy, materiały – przykłady
- Pokaz możliwych do wykorzystania źródeł internetowych i tradycyjnych z różnych przedmiotów
Zamów szkolenie

Formularz
