O szkoleniu

Systematyczna analiza wyników egzaminów zewnętrznych stanowi niezwykle ważny element monitorowania jakości pracy szkoły. W jaki sposób ją przeprowadzić i efektywnie wykorzystać uzyskane dane? Zapraszamy na szkolenie, podczas którego nauczyciele otrzymają kompleksową wiedzę, niezbędną do zbadania rezultatów uczniów, sformułowania na ich podstawie wniosków i rekomendacji oraz wdrożenia ich w procesie dydaktycznym i wychowawczym. Dzięki jej zastosowaniu możliwe będzie doskonalenie procesu nauczania oraz podejmowanie skutecznych działań, na rzecz poprawy efektów nauczania, co bezpośrednio wpłynie na jakość pracy szkoły.

Proponowany program szkolenia

  1. Wartość informacji o wynikach egzaminów zewnętrznych w kontekście doskonalenia procesu nauczania i uczenia się uczniów.
    • Wprowadzenie do zagadnienia
    • Przypomnienie wymagań, związanych z egzaminami zewnętrznymi
  2. Pozyskiwanie danych ilościowych i jakościowych, dotyczących wyników egzaminów zewnętrznych oraz sposoby ich graficznego przedstawienia
    • Zgromadzenie danych, dotyczących średnich wyników szkoły i indywidualnych wyników uczniów – średnich wyników osiągniętych w kraju, województwie, powiecie, skali centylowej, które posłużą do zestawienia porównawczego
    • Graficzne przedstawienie zgromadzonych danych w postaci tabel, zestawień, wykresów
  3. Analiza i interpretacja danych z uwzględnieniem czynników, które wpływają na indywidualne i zespołowe wyniki
    • Opracowanie wniosków, rekomendacji po analizie zebranych danych
    • Omówienie czynników, wpływających na indywidualne i zespołowe wyniki egzaminów zewnętrznych (środowiskowe, pedagogiczne, wynikające z indywidualnych możliwości uczniów)
  4. Wykorzystanie analizy wyników egzaminów, wniosków i rekomendacji do podejmowania skutecznych działań na rzecz poprawy efektów nauczania, wpływających na jakość pracy szkoły
    • Praca w grupach nad sposobami wykorzystania wyników egzaminów w codziennej pracy, służącymi podnoszeniu efektywności nauczania poszczególnych zajęć edukacyjnych przedmiotów egzaminacyjnych
    • Przykłady ,,dobrych praktyk”
    • Ankieta dla uczniów

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Dydaktyka i metodyka

    Analiza wyników egzaminów zewnętrznych sposobem na podnoszenie jakości pracy szkoły

    O szkoleniu

    Systematyczna analiza wyników egzaminów zewnętrznych stanowi niezwykle ważny element monitorowania jakości pracy szkoły. W jaki sposób ją przeprowadzić i efektywnie wykorzystać uzyskane dane? Zapraszamy na szkolenie, podczas którego nauczyciele otrzymają kompleksową wiedzę, niezbędną do zbadania rezultatów uczniów, sformułowania na ich podstawie wniosków i rekomendacji oraz wdrożenia ich w procesie dydaktycznym i wychowawczym. Dzięki jej zastosowaniu możliwe będzie doskonalenie procesu nauczania oraz podejmowanie skutecznych działań, na rzecz poprawy efektów nauczania, co bezpośrednio wpłynie na jakość pracy szkoły.

    Proponowany program szkolenia

    1. Wartość informacji o wynikach egzaminów zewnętrznych w kontekście doskonalenia procesu nauczania i uczenia się uczniów.
      • Wprowadzenie do zagadnienia
      • Przypomnienie wymagań, związanych z egzaminami zewnętrznymi
    2. Pozyskiwanie danych ilościowych i jakościowych, dotyczących wyników egzaminów zewnętrznych oraz sposoby ich graficznego przedstawienia
      • Zgromadzenie danych, dotyczących średnich wyników szkoły i indywidualnych wyników uczniów – średnich wyników osiągniętych w kraju, województwie, powiecie, skali centylowej, które posłużą do zestawienia porównawczego
      • Graficzne przedstawienie zgromadzonych danych w postaci tabel, zestawień, wykresów
    3. Analiza i interpretacja danych z uwzględnieniem czynników, które wpływają na indywidualne i zespołowe wyniki
      • Opracowanie wniosków, rekomendacji po analizie zebranych danych
      • Omówienie czynników, wpływających na indywidualne i zespołowe wyniki egzaminów zewnętrznych (środowiskowe, pedagogiczne, wynikające z indywidualnych możliwości uczniów)
    4. Wykorzystanie analizy wyników egzaminów, wniosków i rekomendacji do podejmowania skutecznych działań na rzecz poprawy efektów nauczania, wpływających na jakość pracy szkoły
      • Praca w grupach nad sposobami wykorzystania wyników egzaminów w codziennej pracy, służącymi podnoszeniu efektywności nauczania poszczególnych zajęć edukacyjnych przedmiotów egzaminacyjnych
      • Przykłady ,,dobrych praktyk”
      • Ankieta dla uczniów

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Dydaktyka i metodyka Analiza wyników egzaminów zewnętrznych sposobem na podnoszenie jakości pracy szkoły
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z