Termin

Certyfikat

tak

Cena

380.00

Miejsce

Online

Materiały

tak

O szkoleniu

Od kwietnia obowiązują nowe przepisy dotyczące prac domowych w szkołach podstawowych. Dzięki temu uczniowie i uczennice mają zyskać więcej czasu na przygotowanie się do lekcji, rozwijanie zainteresowań, aktywność fizyczną i odpoczynek. Zatem nie zadajemy, ale czy wszystkich? Jaki będzie wpływ tych regulacji na proces uczenia?

Zadaniem nauczyciela jest takie gospodarowanie czasem na lekcji, by uczeń opanowywał podstawowe umiejętności i zdobywał wiedzę w trakcie zajęć edukacyjnych. To nie jest łatwe zadanie – czy potrafimy tak zorganizować skuteczne uczenie w rzeczywistości szkolnej, żeby nie zadawać prac domowych? Jak to zrobić? Jak przekonać rodziców, że to słuszna decyzja? Jak zachęcić uczniów do działań w zakresie własnego rozwoju i na rzecz systematycznej pracy, nie mając do dyspozycji stopni?

Program szkolenia

  1. Regulacje prawne i wyniki badań dotyczące odrabiania prac domowych
    • Jak rozumieć zapisy prawa dotyczące oceniania?
    • Co dla procesów uczenia wynika z ograniczenia zadawania prac domowych?
    • Wyjaśnienie pojęć używanych w rozporządzeniu, w tym jak rozumieć prace domowe praktyczno-techniczne
  2. Rola i rodzaje prac domowych w procesie uczenia
    • Prace domowe pisemne i ustne
    • Prace domowe teoretyczne, praktyczne i praktyczno-techniczne
    • Prace domowe usprawniające motorykę małą w klasach I-III
  3. Rozwiązania praktyczne dotyczące zastosowania przepisów prawa związanych z pracą domową
    • Przykładowe prace domowe i sposoby ich oceniania w klasach I-III i IV-VIII
    • Skuteczna informacja zwrotna – cechy i rodzaje informacji zwrotnej
  4. Organizacja procesów uczenia bez pracy domowej
    • Złote zasady efektywnego procesu nauczania i uczenia się – na podstawie biuletynów MEN (przygotowanych przez IBE)
    • Proces uczenia z pracą domową i bez pracy domowej
    • Jakie etapy procesu gwarantować na zajęciach lekcyjnych, by uczenie bez obowiązkowych prac domowych było skuteczne?
    • Co w zamian za prace domowe w klasach I-III
    • Jakie prace domowe zadawać w klasach IV-VIII ?
    • Jak oceniać prace domowe w klasach młodszych i starszych?
    • Jak włączyć uczniów i rodziców do organizacji procesów uczenia się bez obowiązkowych prac domowych?
  5. Nowa rola nauczyciela uczącego, nauczyciela świetlicy szkolnej, rodzica i ucznia
    • Zadania nauczyciela, nauczyciela świetlicy rodzica i ucznia po wejściu nowelizacji rozporządzenia w sprawie oceniania

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Przygotujemy imienny certyfikat, zgodny z wytycznymi MEN
  • Zdobędziesz konkretną i praktyczną wiedzę od doświadczonych wykładowców
  • Otrzymasz możliwość konsultacji e-mailowej z prowadzącym po szkoleniu
  • Wymienisz się doświadczeniami z innymi uczestnikami w przyjaznych warunkach 
  • Rozwiniesz swój warsztat pracy

Szkolenie poprowadzi:

Marzena Siejewicz

Była dyrektorka szkoły, nauczycielka, doradczyni metodyczna. Absolwentka ministerialnego kursu kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalna trenerka, ekspertka w zakresie ewaluacji, członkini zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek. Specjalistka w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD. Ekspertka w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej), konsultantka ds. normy ISO. Prowadziła szkolenia dla wizytatorów do spraw ewaluacji oraz dla dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”. Edukatorka z wieloletnim doświadczeniem. Prowadzi szkolenia z zakresu nadzoru pedagogicznego, prawa oświatowego, awansu zawodowego i oceny pracy nauczyciela, oceniania i informacji zwrotnej, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, metodologii pracy na lekcji, motywacji oraz dokumentacji szkolnej.

Zapisz się na to szkolenie

icon school

Płatnikiem jest szkoła, przedszkole, placówka oświatowa lub JST

icon company

Płatnikiem jest osoba prywatna lub firma

Formularz zgłoszeniowy

Szkoły, przedszkola i placówki oświatowe

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

Dane do faktury

Nabywca

Odbiorca

Uczestnik

W jednym formularzu zgłoszeniowym można zapisać maksymalnie 5 uczestników.

Wystąpił błąd, przepraszamy, ale zgłoszenie nie zostało wysłane

Uczestnik

Formularz zgłoszeniowy

Osoby prywatne i firmy

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

Uczestnik

Dane do faktury

Wystąpił błąd, przepraszamy, ale zgłoszenie nie zostało wysłane

Najczęściej zadawane pytania

Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

Szkolenia indywidualne

Szkoła bez prac domowych – regulacje prawne i praktyczne wskazówki

O szkoleniu

Od kwietnia obowiązują nowe przepisy dotyczące prac domowych w szkołach podstawowych. Dzięki temu uczniowie i uczennice mają zyskać więcej czasu na przygotowanie się do lekcji, rozwijanie zainteresowań, aktywność fizyczną i odpoczynek. Zatem nie zadajemy, ale czy wszystkich? Jaki będzie wpływ tych regulacji na proces uczenia?

Zadaniem nauczyciela jest takie gospodarowanie czasem na lekcji, by uczeń opanowywał podstawowe umiejętności i zdobywał wiedzę w trakcie zajęć edukacyjnych. To nie jest łatwe zadanie – czy potrafimy tak zorganizować skuteczne uczenie w rzeczywistości szkolnej, żeby nie zadawać prac domowych? Jak to zrobić? Jak przekonać rodziców, że to słuszna decyzja? Jak zachęcić uczniów do działań w zakresie własnego rozwoju i na rzecz systematycznej pracy, nie mając do dyspozycji stopni?

Program szkolenia

  1. Regulacje prawne i wyniki badań dotyczące odrabiania prac domowych
    • Jak rozumieć zapisy prawa dotyczące oceniania?
    • Co dla procesów uczenia wynika z ograniczenia zadawania prac domowych?
    • Wyjaśnienie pojęć używanych w rozporządzeniu, w tym jak rozumieć prace domowe praktyczno-techniczne
  2. Rola i rodzaje prac domowych w procesie uczenia
    • Prace domowe pisemne i ustne
    • Prace domowe teoretyczne, praktyczne i praktyczno-techniczne
    • Prace domowe usprawniające motorykę małą w klasach I-III
  3. Rozwiązania praktyczne dotyczące zastosowania przepisów prawa związanych z pracą domową
    • Przykładowe prace domowe i sposoby ich oceniania w klasach I-III i IV-VIII
    • Skuteczna informacja zwrotna – cechy i rodzaje informacji zwrotnej
  4. Organizacja procesów uczenia bez pracy domowej
    • Złote zasady efektywnego procesu nauczania i uczenia się – na podstawie biuletynów MEN (przygotowanych przez IBE)
    • Proces uczenia z pracą domową i bez pracy domowej
    • Jakie etapy procesu gwarantować na zajęciach lekcyjnych, by uczenie bez obowiązkowych prac domowych było skuteczne?
    • Co w zamian za prace domowe w klasach I-III
    • Jakie prace domowe zadawać w klasach IV-VIII ?
    • Jak oceniać prace domowe w klasach młodszych i starszych?
    • Jak włączyć uczniów i rodziców do organizacji procesów uczenia się bez obowiązkowych prac domowych?
  5. Nowa rola nauczyciela uczącego, nauczyciela świetlicy szkolnej, rodzica i ucznia
    • Zadania nauczyciela, nauczyciela świetlicy rodzica i ucznia po wejściu nowelizacji rozporządzenia w sprawie oceniania

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Przygotujemy imienny certyfikat, zgodny z wytycznymi MEN
  • Zdobędziesz konkretną i praktyczną wiedzę od doświadczonych wykładowców
  • Otrzymasz możliwość konsultacji e-mailowej z prowadzącym po szkoleniu
  • Wymienisz się doświadczeniami z innymi uczestnikami w przyjaznych warunkach 
  • Rozwiniesz swój warsztat pracy

Szkolenie poprowadzi:

Marzena Siejewicz

Była dyrektorka szkoły, nauczycielka, doradczyni metodyczna. Absolwentka ministerialnego kursu kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalna trenerka, ekspertka w zakresie ewaluacji, członkini zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek. Specjalistka w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD. Ekspertka w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej), konsultantka ds. normy ISO. Prowadziła szkolenia dla wizytatorów do spraw ewaluacji oraz dla dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”. Edukatorka z wieloletnim doświadczeniem. Prowadzi szkolenia z zakresu nadzoru pedagogicznego, prawa oświatowego, awansu zawodowego i oceny pracy nauczyciela, oceniania i informacji zwrotnej, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, metodologii pracy na lekcji, motywacji oraz dokumentacji szkolnej.

Uczestnicy szkoleń otrzymują materiały edukacyjne oraz certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia.

Szkolenia indywidualne Szkoła bez prac domowych – regulacje prawne i praktyczne wskazówki
Centrum Rozwoju Edukacji A-Z