Zasady etykiety oraz korespondencji służbowej
Cele szkolenia:
- Poznanie zasad etykiety biznesu w porównaniu z tradycyjną etykietą towarzyską – świadomość różnic
- Poszerzenie umiejętności interpersonalnych pomocnych w kontaktach służbowych, na przyjęciach z udziałem klientów, gości honorowych, polityków.
- Zdobycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji (profesjonalna autoprezentacja, dobór stroju i akcesoriów).
- Umiejętność nawiązywania nowych kontaktów.
- Pewność siebie, swoboda i autorytet
- Poznanie formy listu służbowego (układ)
- Umiejętność formułowania treści
- Poznanie zwrotów grzecznościowych i tytułów
Efekty:
- Uczestnicy zdobywają większą pewność siebie poprzez świadomość swoich zalet zyskują łatwość osiągania celów zawodowych i osobistych, unikają kłopotliwych sytuacji, tworzą miłą atmosferę.
- Uczestnicy zdobywają większą łatwość tworzenia korespondencji biurowej
i unikają błędów
Program szkolenia:
-
Formy przedstawiania siebie – autoprezentacja
-
Przedstawianie osób
-
Zasady precedencji: spotkanie służbowe, przyjęcie, winda, samochód, konferencje
-
Maniery podczas rozmów telefonicznych, telekonferencji
-
Skuteczne zapamiętywanie imion i nazwisk
-
Nawiązywanie nowych kontaktów, do kogo można podejść podczas przyjęć
-
Korzystanie z bufetu podczas przyjęć na stojąco
-
Komunikacja niewerbalna – właściwa postawa i odpowiedni kontakt wzrokowy, powitania i pożegnania
-
Jak zrobić „mocne” wejście, zdobyć autorytet
-
Kiedy należy wstać
-
Tytułowanie kurtuazyjne, służbowe i naukowe
-
Zasady wręczania wizytówek
-
Komplementy i krytyka na arenie służbowej
-
Zasady doboru stroju i akcesoriów do okazji; określenia obowiązujące w etykiecie, co oznaczają dla kobiety
i mężczyzny
-
Przyjęcia na stojąco – jak elegancko się częstować, jak prowadzić konwersację, jakie poruszać tematy
-
Rodzaje listów służbowych ze względu na cele korespondencji (gratulacje, kondolencje, oferta handlowa, reklamacje, odmowa)
-
Korespondencja służbowa formalna i nieformalna
-
Układ stałych elementów korespondencji
-
Najczęściej popełniane błędy językowe
-
Język niestosowny w korespondencji służbowej (kolokwializmy, zdrobnienia, stopery językowe)
-
Tytułowanie (w nagłówku )
-
Zwroty grzecznościowe
-
Najważniejsze zasady etykiety w korespondencji
Masz pytania lub jesteś zainteresowany organizacją zajęć?
Zapraszamy do kontaktu!

Formularz kontaktowy
