fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Zasady etykiety oraz korespondencji służbowej

Cele szkolenia:

 

  • Poznanie zasad etykiety biznesu w porównaniu z tradycyjną etykietą towarzyską – świadomość różnic
  • Poszerzenie umiejętności interpersonalnych pomocnych w kontaktach służbowych, na przyjęciach z udziałem klientów, gości honorowych, polityków.
  • Zdobycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji (profesjonalna autoprezentacja, dobór stroju i akcesoriów).
  • Umiejętność nawiązywania nowych kontaktów.
  • Pewność siebie, swoboda i autorytet
  • Poznanie formy listu służbowego (układ)
  • Umiejętność formułowania treści
  • Poznanie zwrotów grzecznościowych i tytułów

 

Efekty:

 

  • Uczestnicy zdobywają większą pewność siebie poprzez świadomość swoich zalet zyskują łatwość osiągania celów zawodowych i osobistych, unikają kłopotliwych sytuacji, tworzą miłą atmosferę.
  • Uczestnicy zdobywają większą łatwość tworzenia korespondencji biurowej
    i unikają błędów

 

Program szkolenia:

 

  1. Formy przedstawiania siebie – autoprezentacja

  2. Przedstawianie osób

  3. Zasady precedencji: spotkanie służbowe, przyjęcie, winda, samochód, konferencje

  4. Maniery podczas rozmów telefonicznych, telekonferencji

  5. Skuteczne zapamiętywanie imion i nazwisk

  6. Nawiązywanie nowych kontaktów, do kogo można podejść podczas przyjęć

  7. Korzystanie z bufetu podczas przyjęć na stojąco

  8. Komunikacja niewerbalna – właściwa postawa i odpowiedni kontakt wzrokowy, powitania i pożegnania

  9. Jak zrobić „mocne” wejście, zdobyć autorytet

  10. Kiedy należy wstać

  11. Tytułowanie kurtuazyjne, służbowe i naukowe

  12. Zasady wręczania wizytówek

  13. Komplementy i krytyka na arenie służbowej

  14. Zasady doboru stroju i akcesoriów do okazji; określenia obowiązujące w etykiecie, co oznaczają dla kobiety

    i mężczyzny

  15. Przyjęcia na stojąco – jak elegancko się częstować, jak prowadzić konwersację, jakie poruszać tematy

  16. Rodzaje listów służbowych ze względu na cele korespondencji (gratulacje, kondolencje, oferta handlowa, reklamacje, odmowa)

  17. Korespondencja służbowa formalna i nieformalna

  18. Układ stałych elementów korespondencji

  19. Najczęściej popełniane błędy językowe

  20. Język niestosowny w korespondencji służbowej (kolokwializmy, zdrobnienia, stopery językowe)

  21. Tytułowanie (w  nagłówku )

  22. Zwroty grzecznościowe

  23. Najważniejsze zasady etykiety w korespondencji

Masz pytania lub jesteś zainteresowany organizacją zajęć?
Zapraszamy do kontaktu!

Formularz kontaktowy

Proszę uzupełnić to pole Proszę uzupełnić to pole Proszę wprowadzić prawidłowy adres email
Proszę wprowadzić treść wiadomości
Prosimy o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.